Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbetäckningar-fölningar
Läst 1513 ggr
Miii4
0

Ingen fölis..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nehepp blir ingen fölunge nästa år för Ina :/ Lite trist men å andra sidan tar vi o gör ett nytt försök nästa år.
Nu kan hon tävla en säsong till litegranna iallafall!

amandahandersson
0

Nej fy vad tråkigt :(:(:(
Hoppas det lyckas nästa år!

ThereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej va tråkigt!! Då får ni la träna och ta 2 minutersgränsen nästa år istället då;) (det har hon väl inte gjort än?) Och bebis efter sen:)

Ina ---->

VeronicaP
0

Vad tråkigt Mia , men var hon inte konstaterad dräktig innan? Annars så har jag hört talas om flera ston som resorberat i år efter de varit konstaterade dräktiga.

Miii4
0

#2  Nä, 2 min tar hon nästa år med syrran :).
Planen är klar för nästa år redan.

#3 Nej, men hon verkade dräktig och visade tecken på det osv. Men idag hittade han ingenting på henne :/

ninam
0

Vad tråkigt! Hon hade ju en bra brunst efter att hon blev igångsprutad.

Det är kanske idé att kolla upp henne ordentligt nästa år om hon inte börjar brunsta normalt, vad anledningen kan vara. Jag har hört att det ibland blir problem med brunsterna på ston som tävlar och betäcks samtidigt. Är det någon som har varit med om det?

Tyfon
0

ska du betäcka med Maniken nästa år igen?

Stuteri_Skott
0

#5 Ja vissa hästar som tävlar mkt kan ibland ha lite svårare för att komma ibrunst.. De är ofta inget fel på dem utan de kanske bara ska vara vara igång lite mindre alltså kanske inte tävla så mkt de året de tänkt betäcka..

Stuteri_Skott
0

Förresten de var väldigt tråkigt att höra… Ledsen

VeronicaP
0

FAst i år har det varit ovanligt mycket problem med dräktigheten och brunster, tror aldrig jag har hört talas om så många som varit konstaterade dräktiga som sedan vid 90 dagars inte är dräktiga längre. Men det verka som att de som betäcktes tidit innan regnadet började tog sig snabbt och sen kom problemen. En veterinrä sa till mig just om ett sto , att det mycket väl inte behövde vara några problem på henne utan att det är vädret som påverkar och att nästa år är det ett nytt år och andra möjligheter.

Är inte alls ovanligt att tävlande ston kan ha svårt att bli dräktiga de kan mycket väl ha rejälbrunst men att äggen är små.

Jenni-Bess
0

Fy vad tråkigt för er..Gråter Bättre lycka nästa år.

Miii4
0

#5 Jo, det var tråkigt.

#6 Nej, det blir ett besök hos min mammas personliga favorit i Skåne :).

#7 Hon har ju inte direkt varit i närheten av varken tävlings eller träningsmängd som åren innan. Men sådant händer, inget vi människor kan styra över alltid. :P