God Morgon 2007-10-27
God Morgon!
Är alla som brukar skriva godmorgontråden i Emmaboda?
Här är det en klar himmel och isiga vindar. Tog en rejäl sovmorgon i morse, länge sedan jag sov så länge utan att vakna till. Skönt att få sova ut i bland.
Nej nu blir det att gå ut till det dagliga mockandet och göra ordning foder till i kväll. Lill-Bina vår inhyrda nordis kommer tillbaka från betet idag så nu kommer alla hästar vara på plats i morgon.
Ha en bra dag.
Godmorgon!
Här är det klart ute, men ingen sol dock. +5° just nu, lite varmare än igår!
Idag blir det hästkörning, både Juppe och Zolle ska köras. Jag och Elina tar nog varsin häst och kör dom tillsammans, dom tycker det är så roligt.
Musse ska få gå på promenad idag igen. Han gick med sele, bett och tömmar igår, han var så duktig men nååågot pigg, haha ;) Idag får han gå med bara grimma, selen är hemma på tvätt och jag tycker han kan få vila lite från sele, bett och allt.
Känns skönt att det är lov nästa vecka! Då blir det hästarna för hela slanten!
Ha en bra dag!
/Amandah

GodEftermiddag!
Nu på förmiddagen så var jag och mama och handlade lite. Hämtade kartonger mm. Nu mot eftermiddagen åker vi till mummu för Johanna fyller år.

God eftermiddag! Har ägnat dagen åt att itne ha sovmorgon :) Löningshelg betyder jobb på lördagen, vi måte vara tre i butiken. Sara är friskare idag, PEter är på väg hem och mina hästar vill förmodligen ha lunch antar jag, ingen som har matat dem… När Sara varit iväg på läger nästa vecka så tror jag vi börajr ge dem storbal istället. hästarna slåss så mycket om höet, ändå får de ganska mycket.
God kväll. Har tillbringat hela dagen i bilen. Har varit på västkusten och lämnat två pållar. Allt gick jättebra men det känns i kroppen efter att ha suttit stilla så länge.
Har precis slängt i mig lite mat och ska snart hoppa in i duschen och sen gå och sussa.
Här håller de på att kånka grejor för fulla muggar. Vi ska byta lägenhet och det är en del som måste flyttas.
I morgon åker jag hem till Gotland igen. Börjar mitt nya jobb på eftermiddagen och på förmiddagen ska min älskade ridhäst tas bort. Hennes bakben är tyvärr slut. :-(