Låna ponny
Hej! Någon som har en ponny i Stockholmsområdet att låna ut över sommaren? Söker en snäll ponny som gillar att arbeta, den ska även vara snäll med barn. Det viktigaste är att vi får sällskap till vår andra häst :)
Hej!
Jag vill bara varna dig för att det finns folk som finner nöje i att luras i detta ärende.
Jag hade skrivit en tråd på facebook om att jag ville låna en ponny över sommaren och fick svar av två st (som jag tror är samma person) den ena avfärdade jag direkt för att hon bodde i skåne (för långt från mig) Hon kallade sig Vera Johansson Hon svarade inte på mina frågor så det blev inget mer med det. Men hennes bild på fb ser ut som samma häst som jag sen blev erbjuden av en Melina Eriksson. Där kom vi längre i konversationen. Det står att hon bor i Oskarshamn på hennes fb men hon sa att hästarna fanns i Stockholm. EN nordsvensk och två russ. hon frågade ingenting om mig men vi bestämde att vi skulle komma och titta på ena russet på lördag hon sa att dom stod på Hogsta ridanläggning. Det lät lite konstigt i mina öron, en nordis och två russ på värsta dressyranläggningen, så jag ringde ägaren till Hogsta och frågade. Mycket riktigt där fanns dom inte och hon hade aldrig hört talas om människan i fråga. Jag ville ha hennes tfnr för att kunna ringa när vi skulle åka hemifrån men det svarade hon aldrig på. Så var på din vakt.