Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 307 ggr
karisma
0

God Morgon 2007-10-24

Morgonstund har guld i mun, vem kom på det ? Huur kan fyra små valpar få ur sig så mycket på några timmar när man sover, Fick hem sista vagnen ved igår kväll så nu ska det in i vedboden fast det tar ett tag. Jag ser verkligen fram mot semester i helgen inget mockande eller andra vardagliga sysslor, någon som lagar min mat (fast jag är lite kräsen på vad jag äter) Nä nu ut i mörkret och jobba  Ha det gott där uteCool

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! Mitt i veckan, och idag åker PEter iväg med destination värmland igen, hoppas bilen håller längre den är gången, i söndags blev det motorbrand efter 5 timmars körning… Vivar och red igår, jag red Yazzå och Sara Myria. Yazzå var lika yr i mössan som vanligt, men på slutet började hon faktsikt lyssna på vad jag hade att säga, speciellt efter det att hon sprungit rakt in i ridhusväggen när vi red serpentiner, hon ville inte svänga… Idag är det smådjursrummet som står på schmat, rengöring av 20 smådjursburar

ryttarn
0

Godmorgon!

Har precis lämnat av mina två yngsta döttrar (17 och 14) på tåget mot Arlanda. De skall tillbringa 2 veckor med sin farmor och farfar på en liten resa till Pakistan. Själv får man slita i höstmörkret medan ungarna möter äventyret i öknar och gigantiskt röriga asiatiska städer. Nädå…inte avundsjuk….Oskyldig

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

God Morgon!

I dag packar vi bilen med sonens "kvarlämnade" saker, tar färjan för vidare resa till Gbg efter jobbet i morgon. Måste hinna ta in lite saker från trädgården i dag också, så går det när man får oförberedda jobb på sin lediga dag. Vi fick åka till veterinären med farfars kissekatt i går, den hade förmodligen blivit påkörd av en bil. Nu jagar kissen möss i någon annan värld…..ena bakbenet var av uppe vid höften…..Skall bli skönt att åka hemifrån ett par dagar, snälla grannar tar hand om vovvarna, katten och hästarna!

NovaRoll
0

Morn, morn i dag ska vi försöka tömma ena gärdet på bal och sen börjar vi fodra ute vilket i sin tur innebär att nu är det BARA ca. 4 månader kvar till dagsmejja….något att se fram emot =)

[Croneld]
0

God morgon! Jag ska åka till Rimbo Leisure center hela dagen, med bad och fika.

Ha det!

Angel
0

#5 Åh, det lät skönt! Bara lite avis..

Kontoret hela dagen, får försöka få lite sol genom rutan Skrikandes

Turnado
0

ska cyckla till stallet senare. Lollo kör Effi och ska ha lella på släp första gången. Undrar hur det går. Och UTAN MAMMA.

Tittut
0

Morrn, morrn!

Fullmåne snart, vilket innebär att jag sovit som en kratta hela natten. Elin och jag somnade nu sittande i fåtöjen i köket, tills att telefonen ringde, förstås!

Det solar ute, så jag skall nog försöka få lite gjort ute på em. Mysigt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Asagard
0

God förmiddag!

Sitter här och försöker jobba, men just nu snurrar tankarna för mycket så det går som det går med det.

Fick igår veta att jag fått ett jobb som assistent på eftermiddagarna åt en multifunktionshindrad pojke. Oj säger jag bara. Hur gick det till? Jättekul men jag måste erkänna att jag inte alls trodde att jag skulle få jobbet. Så på måndag blir det nya tider här. :-)

Idag är det städning och fårkurs som gäller. Och jobb förstås.

PernillaJ
0

Ute skiner solen även i Leksand, men jag sitter framför datorn och producerar stambokföringsbevis för fulla muggar. Jag tar med mig hela högen (116 stycken stambokförda ston 2007, hittills) till Emmaboda och delar ut till de stoägare som är på plats där, och postar sedan resten. Så senast i mitten av nästa vecka bör alla ha sina stambokföringsbevis, hoppas jag.

StuteriSolo
0

så synd att jag var för snål att visa min tre ston då :)(1500.- + stambokföringsagift för tre ston blev litet för mycket i år)

Odena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll :) Idag har det vart en fin dag med solsken och ute har man vart så mycket som möjligt. Har varit duktig och kört båda hästarna. Nu skall jag passa på att gå och duscha innan bonde söker fru och heros börjar :) Hare bra.!!