Resultat utomlands?
Kan en hingst i sverige tillgodoräkna sig avkommors resultat i tex norge om dom går på travet?
och hur får man reda på resultaten utomlands?
http://www.travsport.no/ponnitrav/netuser/news/hoved.asp resultaten i Norge, man kan säka på hästnamnet!
Finland har också såna sidor, men det tror jag att Erja här på gotlandsruss.ifokus kan bättre än jag…..

Här är en länk till Hippos (ungefär finska STC) söksida. Skriv in namnet på den häst du letar i rutan, skriv minst tre tecken och avsluta gärna med *, tryck på HAE. Om du t ex letar efter Micklas, skriv Mickl* så får du upp en lista med namn i databasen att välja ur.
- Hevostiedot = härstamning
- Jälkeläiset = avkommor
- Startit = starter
- Ohjastajat = statistik
- Ohjeet = ?
Tack så mycket!

#0 Ja, hingsten får tillgodoräkna sig avkommors meriter i utlandet. Men det är upp till hingstägaren att samla ihop och skicka in avkommors utländska meriter till Avelsvärderingsnämnden.
Här är en länk till Norsk Ponniavlsforenings webstambok.

Förresten: är det inte rätt uselt av och pinsamt för SPTF & STC att vi svenskar fortfarande inte har någon online sökmöjlighet på ponnytravare, motsvarande de finska eller norska sajterna? Hallå, det är 2007 nu… 
Och inga resultat från helgens tävlingar på Solvalla ännu. De brukar ju vara snabba på SPTFs hemsida?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Visst är det bedrövligt att det inte går att söka……det var lovat redan 1985 när Helene Lindskog, Katarina Paulsson och jag la in alla russtravare och shettistravare på STC:s system! 22 år sen! Nu är det nytt system sen en tid tillbaka och ännu ingen sökfunktion…….

#6 Ylva jobbade hela sommaren så hon har tagit en välbehövlig semester. Stuart sköter om det hela nu men han är inte riktigt lika varm i kläderna ännu. Han jobbar på så gott han kan och resultaten kommer..