Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 532 ggr
Scillajsa
0

Resultat utomlands?

Kan en hingst i sverige tillgodoräkna sig avkommors resultat i tex norge om dom går på travet?

och hur får man reda på resultaten utomlands?

MagganS-B
0

http://www.travsport.no/ponnitrav/netuser/news/hoved.asp resultaten i Norge, man kan säka på hästnamnet!

Finland har också såna sidor, men det tror jag att Erja här på gotlandsruss.ifokus kan bättre än jag…..

PernillaJ
0

Här är en länk till Hippos (ungefär finska STC) söksida. Skriv in namnet på den häst du letar i rutan, skriv minst tre tecken och avsluta gärna med *, tryck på HAE. Om du t ex letar efter Micklas, skriv Mickl* så får du upp en lista med namn i databasen att välja ur.

• Hevostiedot = härstamning
  • Jälkeläiset = avkommor
  • Startit = starter
  • Ohjastajat = statistik
  • Ohjeet = ?
Scillajsa
0

Tack så mycket!

PernillaJ
0

#0 Ja, hingsten får tillgodoräkna sig avkommors meriter i utlandet. Men det är upp till hingstägaren att samla ihop och skicka in avkommors utländska meriter till Avelsvärderingsnämnden.

Här är en länk till Norsk Ponniavlsforenings webstambok.

PernillaJ
0

Förresten: är det inte rätt uselt av och pinsamt för SPTF & STC att vi svenskar fortfarande inte har någon online sökmöjlighet på ponnytravare, motsvarande de finska eller norska sajterna? Hallå, det är 2007 nu… Ledsen

Tittut
0

Och inga resultat från helgens tävlingar på Solvalla ännu. De brukar ju vara snabba på SPTFs hemsida?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

Visst är det bedrövligt att det inte går att söka……det var lovat redan 1985 när Helene Lindskog, Katarina Paulsson och jag la in alla russtravare och shettistravare på STC:s system! 22 år sen! Nu är det nytt system sen en tid tillbaka och ännu ingen sökfunktion…….

CarolaG
0

#6 Ylva jobbade hela sommaren så hon har tagit en välbehövlig semester. Stuart sköter om det hela nu men han är inte riktigt lika varm i kläderna ännu. Han jobbar på så gott han kan och resultaten kommer.. Glad