Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1737 ggr
Universum
0

utställnings poäng

som sagt utställnings poäng bedöms ju från 1-10. nu till frågan finns det någon ponny (inte bara russ) som har fått någon poäng lägre än 5 och ner åt. satt nämligen och tänkte på det i dag och jag tror att jag har bara sett 5 som sämst.

StuteriSolo
0

hmmmmm, det kan nog stämma. Egentligen borde ju 5 vara medel, men man sätter ju en 7:a på ordinär rastyp t.ex, och en femma är ju riktigt dåligt. Men en fyra ir esultatraden tror jag inte jag har sett heller, möjligtvis kanske på någon shettis på någon hingstpremiering i frontiden, vet att det visats hästar med 26 poäng, så de måste ju ha haft någon fyra

Universum
0

#1 ja precis det hade vart kul att veta om det finns eller har funnits någon som har fått en 2:a eller 3:a på något

Turnado
0

Det lägsta jag vet är 6 men ändån vanigt. 10:or e sällsynta oxåö

Universum
0

#3 jo det är ovanligt men det har jag sett men jag har aldrig sett en 4 eller lägre

Teja-Bea
0

Jag säga att det slogs rekord på Elmia - fast åt andra hållet!

Två st 46-poängare delades ut på GM!! (Vet att Hadar gick etta med 10-9-9-9-9 =46p)

Och tre st 10- en var till de tre först placerade hingstarna!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Turnado
0

#5 Någon bild på hästen? Det var ju jättebra påäng

Wruss
0

Finns i tråden "General mönstring för russ p…"

PernillaJ
0

Jag såg ett sto (e Läsk 408) som fick 4:a på typen på en sommarpremiering för många år sedan. Hon var "blue eyed cream", det som förr kallades albino, och eftersom den färgen inte är tillåten satte premieringsförrättaren en fyra. Men det är ovanligt med fem poäng, och mycket ovanligt med lägre än fem!

Lauth
0

Har sett 0 på typ samt faktiskt sett en fölunge som bedömdes med 27 poäng (66456= 27) men den såg riktigt skum ut..

Universum
0

#9 oj det var inga höjdar siffror vad var det för ras?

Lauth
0

#10 Shetland så klart Flört,känner väl mig *skrattar*

Odena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm har för mig att Petronella Gol fick  poängen 5 på benen på fölmönstringen året efter blev hon BIS med 42p

Asagard
0

Har sett shettisar som fått så lågt som 24 poäng på föruttagningen till hingstpremieringen. Kan inte låta bli att undra vad som gick fel?!

StuteriSolo
0

#13 Ingen självkritik hos ägarna skulle jag tro, alla hingstar är ju inte gjorda för att godkännas…

Asagard
0

#14 Troligen något sådant. :-)

SigneK
0

#9 - 0 på typ?!! Det var minsann inte mycket.

Det lägsta jag har sett själv var 5 på typen, men så var det faktisk ett danskt sto som jag vet fick bl.a. 3 på benen och annars bara 4 och 5:or. Hon godkändes inte för avel helt enkelt. Men så gick hon i avel ändå……

Universum
0

det är lite intressant det här tycker jag. Men vet någon vem som har fått den högsta poängen då och då menar jag inte bara russ?

PernillaJ
0

Welsh sec B hingsten Coed Coch Targed RW 68 fick 48 p vid 18 års ålder (1987), inte illa! Tror även jag hört om ett nordsvenskt brukshäst treårssto som fick 47 eller 48 poäng av Morgan Johnsson för ett par år sedan?

Universum
0

Oj det var inte dåligt! finns det några bilder på dessa tror du?

VeronicaP
0

Jag har sett häst få 3 :a som sämst faktiskt

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om inte connemarahingsten Janus fått 46 eller 47 poäng för några år sedan.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

HugoBoss
0

#9 , 0 på typ ? så kassa kan de ju inte vara ;O

Angel
0

#21 AH! Han är ju tjockare runt rumpan än magen Räcka ut tungan

PernillaJ
0

#19 Det finns bild på gamle Coed Coch Targed RW 68 i senaste numret av Ridsport (nr 20/2007, sid 76), med anledning av att Targed åter toppar listan över avkommor meriterade i dressyr. CC Targed är också pappa till en tvåminuterstravare i år, Ceasar II (u Cesita 3909).

(Ett annat skäl att köpa detta nummer av Ridsport är ett fint reportage från russhingstarnas avelsvärdering!)

Historien runt Ceasars tillblivelse är att elittravaren Cesita 3909 (rekord 1.47,5a, Derbyvinnare, SM-3:a, Guldstoet 3 ggr, etc) inte gick att få dräktig vid naturlig betäckning, och ägarna ville prova semin. Den enda ponnyhingst av någorlunda liten storlek som vid den tiden fanns tillgånglig på semin i Sverige var just Targed. Efter att Cesita fått Ceasar gick det att få henne dräktig vid naturlig betäckning, och hon har bl a lämnat Celine 4170, elittravare med rekord 1.44,2a. Celine är unik som den enda Derbyvinnare (2003) vars båda föräldrar vunnit Derbyt (Junisorken 484, 1992, och Cesita 3909, 1987). Det kallar jag lyckad prestationsavel…

Annette
0

0 på typ kan de få om de tex har soleksem. Det är ju en kassationsorsak, åtminstone på Shetland. Var en ponny som fick det på utställning i somras.