God Morgon 2007-10-22
God morgon där ute i mörkret hoppas ni får en dag att glädjas åt Nu är det dax att börja ned räkningen för helgen när det bär iväg till Emmaboda Ska bli skönt att se något annat än skogen och det invamda. Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Bara 4 arbetsdagar kvar…men fortfarande är det vardagspyssel som gäller och nu ska jag äta frukost. Russen har redan fått!
Ha det gott!

Godmorgon ilandet! Här börjar det ljusna mellan träden, har varit och hämtat min man tidigare imorse, men lade mig igen, fyra kändes inte som ett bra alternativ. Idag kommer hovslagaren och jag hoppas vi kommer ut och kan köra i eftermiddag. Sara och hennes kompisar var ute i et par timmar med tre av hästarna, de klagade på att hästarna bara hlkade när de kom hem, det var isdimma ute, ett tunt islager lade sig på allt.
God morgon!
Hoppas kunna få någonting gjort idag, men det känns tungt efter gårdagens datortrubbel. Jag ger snart upp….
Här är det dimma och lite regn i luften. Får kanske göra klart i fårhuset, så att de nyklippta och fina ullen har någonstans att ta vägen. De har fått sova ute sedan i lördags, för att botten skall torka innan vi ströar upp igen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God morgon här också!
#3 Jag lider med dig Liselotte! Finns det något man kan göra för att hjälpa dig?
Var ute och körde två av mina pojkar igår. De var SÅ duktiga!!
Bara vänatr på att de ska äta upp frukosten så ska jag passa på att jobba dem innan de går ut och har fritid. Två ska köras, två tömköras och en ska sel- och träns-tränas.
Ska ta och plocka in lite flickor och jobba med också!
#3 Kom ihåg att höra av dig om det är något man kan göra för dig!
Morgonkramar till alla från Anna
Grått grått grått ute … Ja, nuu är det verkligen höst! Fast jag gillar sådana här grå höstdagar också. Det är så vackert med alla gula träd och så blir det liksom alldeles stilla ute.
I dag kommer hovis vid halv tolv, och så tänkte jag passa på att köra en sväng också. Hjördis och jag var ute på en liten tur i går, och hon är så himla mysig, min lilla knubbsäl!
Lycka till med datortrasslet, Liselotte. ***håller tummarna***

En fin höstdag är. Parfeck! Ska till stallet med buss :S läskigt. men lollo ska lära sig att sela av och på nu. Lefta benen lärde hon sig i går men göra rent. Så träna på stallets alla hästar? Hon ska få läsa igenom mina licens papper oxå. För nästa år när hon tar lisenen kan hon ju allt :P Ska köra Effi. ller lollo ska. ska hålla på lite med lella oxå. Ska även ringa ett smatal till ngn man inte känner. Hemskt.
God förmiddag! Vaknade tidigt i morse av att Robban gick upp för att åka till jobbet. Låg kvar länge i sängen och kände mig väldigt sorgsen. Idag ska jag åka tillbaka till Gotland igen och det känns INTE roligt. Vi har haft en underbar helg och jag har träffat många nya människor. Vi har ätit god mat och haft trevligt sällskap och mer eller mindre levt loppan. :-)
Samtidigt ska det bli skönt att komma hem till vardagen igen. Det har fungerat si så där med att jobba och plugga härifrån eftersom jag inte har allt på plats. Dessutom har min internetuppkoppling strulat något vansinnigt och därför har en hel del gått käpprätt.
Här i Oskarshamn är det grått ute idag. Jag ska snart ta en långpromenad med vovvarna. Hittade ett motionsspår här i närheten igår. Perfekt!

God förmiddag. Här på Gotland är det lite halvklat väder. Idag hade jag tänkt åka in till stan och klippa av de långa håret en bit och köpa en ny jacka, ja vi får se hur mycket som hins med ;) Såg bilderna från GRTK´s tävlingar den 13okt. Många fina bilder, men min favorit blev den här… Visst är hon söt.?

God förmiddag vi har sol ute men kallt malin var i kalmar och tävlade i lördes ribbela blev oplacerad men Ekslätts promise me vann sittlopp och pros minandra vann också sitt lopp de har varit så duktiga denna säsong de är ju bara tre år. hoppas vi syns på avels konferansen på lördag det ska bli kul. det är bara jag som ska dit de andra ska till halmsta och tävla. blir nog sista tävlingen för i år. ha en bra dag, ska fortsätta plugga nu.
För de nyfikna och hjälpsamma, kan jag meddela att grannen hade en fungerande strömkabel till den nya datorn, så nu kan jag passa idag ändå, jätteskönt!
Jag känner mig redan piggare. Tack för alla glada tillrop och omtankar.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus