God morgon! 2007-10-20
Upp i ottan. Ska med båten idag. Har planer på att åka ner en sväng till Kalmar och titta lite på travet där. Det är några gotlänningar som ska dit också. I övrigt ska jag bara slappa och plugga hela helgen. Åker hem på måndag igen, men har så klart datorn med mig på fastlandet. :-)
Ha en bra dag allihop! Vädret här är idag än så länge väldigt mörkt. :-D

Morrn morrn! Vilken okristlig tid att stiga upp. Ska åka till Mantorp och ha kurs, Tur att jag packade bilen i går kväll. Hoppas jag inte glömt något…
Idag tävlar flera av våra hästar på Kalmar. Har tyvärr inte tid att åka ner och titta. Barnbarnet skall ut med shettisarna mest för övnings skull. Troya avslutar säsongen, förhoppningsvis sköter hon sig lika bra som hon gjort hittils i år.
Hoppas ni andra får en skön sovmorgon och en härlig höstlördag.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

God Morgon Idag har jag haft sovmorgon så skönt, får väl hitta damsugaren för min schäfer fäller så jag har ryamatta på golvet. Annars så går helgen i vedens tecken som jag alldrig blir klar med, samt att det kommer några och tittar på valparna Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Frostkallt och sovmorgon, hästarna fick äta frukost ute, för ska de stå inne och äta i två timmar när man vaknar halv nio får de ju stå inne halva dagen. Garagestädning står på programmet, och allra äldsta dottern i familjen har öppet hus i nya frisersalongen, det blir nog ett besök. Hoppet om at tköra par står fst, fås e vd dagen bjuder på.
God morgon!
Hoppas ni har nåt kuligare på gång än jag. Jag skall skotta ur fårhuset inför vintern. Det börjar bli mer än hög tid, snart är nästa vinter här igen.
I kväll skall vi gå på lokalrevy med fest efteråt, vilket brukar vara urkul. Ungarna bor hos mor och far i natt, något som de tycker är jättekul också.
Nej, det är bäst att bita ihop och köra i gång….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon!
Här verkar det bli en jättefin dag, det är vindstilla och ett par grader varmt. Har släppt ut och fodrat de fyrbenta själv idag då dottern fick sovmorgon.
#4 Har haft samma tanke som dig att det borde ligga utskottning på dagordningen snart, förstår inte varför det aldrig blir gjort direkt på våren fast man tänker att det ska göras.
Ha en bra dag.

God förmiddag!
Hade tänkt åka med till Kalmar för att se lite på travet men jag får jobba idag, suck. Så är det i handelsbranschen. Kort dag, från 10-14 så jag har kunnat dra mig länge (har ju inga hästar!!)
#4 Har oxå tänkt att vindskyddet måste piffas upp inför vintersäsången. Mina hästar älskar vindskyddet, det är det bästa jag gjort! I och för sig byggdes det där de alltid ville vara så det är en plats de valt själva!!
Hoppas det kommer lite kunder så det inte blir för drygt
Há dé bra idag och ni i Kalmar, kör så det rycker!

God förmiddag :)
Idag är det blått på himlen men de hotar med några grå moln. Jag tänkte ut och köra pållarna sen och bara ta de tlite lugnt idag :)
Ha en fortsatt bra dag :)

God morgon, är helt slut i huvudet efter två dagar på Ullared. Kom hem kl 20 i går kväll med 15 påsar. Så idag ska jag ut med vagnen och köra, barnen ville oxå åka med.
God Eftermiddag…..
Ja vi har då haft kunder så det räckt till…..
När jag kom hem så gick det tre elefanter bakom stallet, nej skämt åsido, Kjell hade tagit hem hästarna från skogen, ont om mat har dom då inte haft i alla fall…..och gillade att gå hem gjorde dom, visste att kanske kanske det kan bli nån morot nu, eller lite pellets……inte för att det behövs, men som sagt mutor är bra!
Godkväll! Nys hemkommen från Billinge och Russ-Kul i Skåneruss regi
Trevligt.

God kväll!
har inte hänt så mkt här idag. Tömkört Lella hon fickför sig att stegra sig vid grisarna så då fick hon gå fram och tillbaka sen gjorde hon inte de ngt mer. vagnen var med men inte fast ännu.
Imorgon blir det att köra Ture om de inte blåser för mkt. Sen på eftermiddagen ska lollo me till stallet så ska jag lära henne massor!
God kväll! Hoppas att alla har haft en trevlig dag. Jag började min med att skott ratat hö i hagen. Tyvärr lägger jag ut för mycket och de trampar ned och gödslar i det och har det som säng med!! Sen fortsätter vi med vårt helgprojekt, att röja i huset, idag var det kartonger i källaren som stod på tur och sen eldade vi!
En tur in till Norrtälje blev det också då dottern skulle på "Spökpartaj", då passade vi på att storhandla och tog minstingen till Mac Donalds.
God natt!

God Kväll!
Idag har jag varit på Solvalla hela dagen, inte bara med bra väder, utan med bra resultat oxå, en seger
Är så lycklig, våran gamla gubbe kan än, trots grov skada som nästan tog bort honom från tävlingsbanan för all framtid, men viljan finns kvar ännu har han återigen visat! Han har nog bestämt sig för att starta från 3 år till 15 år, varje säsong, och nu är han nära… Imorgon blir det mer gjort här hemma, tömkörningar tex.
God natt gott folk!

#13 GRATTIS TILL SEGERN
!!

#13 Grattis till segern!

#14 #15Tack så jättemycket!

#16 Hanna hälsar till lillebror! Vi håller väl gemensamt tummarna för lillasyster Hekla, som kan bli helsyskon nummer fem (!) under två minuter - det är såå nära för henne nu!