Höstbilder
Idag följde kameran med till stallet och det blev några fina bilder på mina små snygginar, som numera ser ut som uppblåsta bollar tack vare sin vinterpäls ;)
Visa era finaste höstbilder med =)
Kramar /Amandah

Sötaa dom är:)
Sötnosarna ;)

så fiina :) jag har med mig kameran varje dag.. men det är fruktansvärt tråkigt när den snyggaste hästen står i en liten.liten jordhage.. :/ *suck* han kommer för nära å, men men.. ja lägger in nån sen..

Nejdå kameran följer med tiit som tätt men jag har ju inget russ.. Ännu;)

Idag blev det äntligen lite höstbilder. Levererade Chiraks sele, och då måste vi ju ta en provtur. Allt fungerade som det skulle, och "Acke" verkade vara nöjd med både sele och vagn.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Så här såg det ut från kuskbocken.
www.vikingponnycenter.se

Vilken fin sele…Vad är det för märke på den?

#14. Ja, vad skall man kalla den? Den är måttsydd till Chirak. Så gott som varje stygn är handsytt (linorna är dock maskinsydda). Jag har inget märke på mina selar. Gör dem idividuellt till varje häst.
www.vikingponnycenter.se
#15 Coolt ;) men då man kör med en sån där vagn.. Då kan man ju inte ha en slag gjord på en sån där ju?? eller är jag vimsig i skallen nu?

Självklart kan man ha en slaggjord även på en sådan vagn, men det är inte så vanligt att man behöver det. Bakselen kan ju till viss del fungera som slaggjord eftersom den är fäst i skaklarna. I en sån här vagn behöver hästen inte bära upp vagnen i skaklarna, och inte heller dra vagnen i skaklarna. Den rullar väldigt lätt, så för hästen känns det mer som att bli tömkörd. När det tar emot, drar den i bröstan och linorna. Just den här vagnen har dessutom skivbromsar, vilket är till hjälp för hästen i nerförsbackarna.
www.vikingponnycenter.se
ok:P hihi ^^

#16 man kan även köra hästen i "vanlig rockard" även om man har en sådan sele.
Jag har en jääättefin Agge-sele hemma! Jag använder den i vanlig rockard!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tillbaka till temat
Musseron leker apport i hagen! =)

Signe! Du var lessen över färgerna så jag tog mig friheten att leka lite med din bild! Hoppas det var okej!
#24 Tack Bea! Mycket snyggare så! 

#29. Vagnen kommer ursprungligen från Tidaholmsvagnar. Det går alldeles utmärkt att köra par med den. Förra ägaren tävlade shettispar med den, men det går lika bra med russpar. Vet inte vad just den här vagnen kostade begagnad, men de brukar kosta från 35 000:- och uppåt nya.
Selen har jag sytt. Den är individuellt anpassad till hästen. Ligger i prisläge från 8000:- och uppåt.
www.vikingponnycenter.se

åååh lilla myria :D *saknar* komma ni låna ut henne nå mer? (A)
nån dag