Betäcka 2016
Snart nytt år och ny säsong :-) Vad gör ni för val? Betäcka eller inte? Vilken hingst med vilket sto? :-)
Betäcka så klart! Däremot är valet av hingst inte så lätt då jag har sålt mitt sto i höstas. Jag har pratat med en stoägare om att låna ett sto. Hingst har vi också pratat om och hingstägaren är också underrättad, men ev skulle han lånas ut.
Tror jag skall betäcka båda mina, vi får se, måste nästan ha fölen tingade innan eftersom vi inte är helt purunga längre och med en del fel och brister…..Blir förmodligen en hingst med både exteriör och travmeriter!

#1…. du får väll ropa om du behöver låna ett sto nån gång… kanske jag har nått att låna ut…
OM jag själv betäcker något av russen blir det isåfall den yngsta, men jag TROR att jag kanske låter bli att betäcka något sto alls nästa år, och om det blir något så kanske det blir new foresten igen…

Vi har planer på att betäcka några, och låna en hingst till ändamålet då vi bor litet avigt till(eller så bor alla hingstar avigt till 😃)
Jag kommer betäcka med Malton 655, ett eller två ston.
_"Livet fick en skjuts när vi skaffa russ!"
Välkommen att besöka min hemsida:
Cronelds Stuteri
_
Jag kommer att betäcka Elit stoet Pärla 3664 med Tyson II igen.
Det är det enda stoet som är "klart".
Antagligen betäcker jag Mormors Paulun med Stabil KL 694 igen, då hon tyvärr kastade sitt foster nu i höstas.
Får se om det blir fler eller inte.
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
Vi kommer att betäcka 2 ston i år, en med Tyson II och en med Ernst Ronaldo.
Kul att höra hur andra tänker:) Jag står i valet att stå över ytterligare ett år eller betäcka 2 st. :)

Vi betäcker Lojstas Candlelight med Yttring 667.
#9 Det kan bli en fin russ unge.
kanske betäcker ett sto om jag hittar en hingst som inte stå allt för långt bort från Dalarna? och inte är allt för dyr för min plånbok.

Kommer inte betäcka om inte något särskilt händer som gör att de blir så , men så är mina planer i alla fall

#10 Vi hoppas på det. Candle är dräktig med Yttring i år med och ska föla om ca. 3 månader så snart får vi se :)
Vi kommer inte att betäcka om allt går bra med Monitas dräktighet, fölning och föl. Men annars hoppas vi att någon vill låna eller bytlåna hingst med oss.
Vi väntar två fölungar i år, en efter Gumino u Primusa och en efter Tyson u Primavara . Jag tror inte vi betäcker något av våra ston i år, men man vet aldrig !
Vi väntar på två fölisar i vår. Telis priloma med gumino o kattrinebergs megasen m parat kommer troligtvis inte betäcka om men om så blir de parat på.megasen igen
Kommer skicka iväg Pearl på betäckning till Ernst Ronaldo.
Vi kommer betäcka telis priloma med tyson ll dräktig nu med gumino fölar i början av juni och katrinebergs megasen till parat i år igen dräktig i år med parat fölar slutet av april.