God morgon! 2007-10-19
Idag blev jag överaskad över det tunna snötäcket som låg på marken!! Men det smälter nog undan. Kör försiktigt och ha en bra dag!

Morgon där ute var rädda om er idag Nu är det bara en vecka kvar till Emmaboda -Ser fram mot att träffa alla Had et
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#1 Ja, det är samma här! Ska bli roligt att träffas under russiga former, fast utan mockning och matning efter någon annan än sig själv
!
Vi har tack och lov sluppit snön. Den är så tråkig i början, för den ligger aldrig kvar, och den är så blöt i början!
Vi har mer fått som regel att det är minusgrader ute på morgonen, så snart börjar även basslet med att dra slangen in och ut från källaren för att se till att den inte är frusen då man ska vattna hästarna i hagen. Har tyvärr ingen varmvattenkopp i hagen, men det kanske blir så småningom? (Eller rättare sagt något flottörstyrt vattenkar av något slag).
Ska göra iordning en bana med koner till min son till imorgon, då han valt att inte gå på körkursen idag, utan vill gå på "disko" ikväll istället.
Ha det gott!

Godmorgon! Här är det klart och gissningsvis kallt(kom just på att jag glömt gå ut till hästarna, litet förvirrat i huvudet tror jag) En munter brasa knastrar i köksspisen och Sara har masat sig upp. Hon och en kompis red Mysli nere på ridbanan igår. PEter kom hem med vår bil, så nu har vi äntligen en egen bil hemma igen, numera med fräsch växellåda, och mindre bensinslukande bil. Växellådan har nog varit dålig hela tiden vi haft bilen…(den köpte vi i maj) Idag hoppas jag att vi hinner ut och köra par och ikväll bir det personalmöte på jobbet.
Jag var just ute med hunden och underkylt regn föll från himlen, och då tänkte jag att "det här borde förbjudas!". ***sucka***
Hoppas att ni får en härlig dag allesammans! =)
Hej!
Vi har sluppit snön som tur var. Men Elin ville ha snö så att hon kunde köra snowrejser i går när vi kom hem, så hon skulle säkert vara glad över lite snö.
Ha en trevlig dag alla!
liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här har det regnat, men solen skiner just nu, inget snö eller is i sikte, skönt! Gotland har ju senare höstar än övriga Sverige p.g.a. att Östersjön är uppvärmd, i gengäld har vi senare vårar….
Pållarna går ju ännu i skogen……så länge det är så här fint och grönt så får dom gå kvar!
Grattis Anna till köpet av Dumle!

Man får tacka!! Har skickat bilder på honom till dig via din hotmailadress!
#1 Vad händer för spännande iEmmaboda?
Här vräkte ett iskallt regn ned över oss på morgonen.
Uschiia! Imorn är det trav på Valla. Våra ponnysar står helt uselt inne i loppen. Piggybank skall ut mot Gummino… Men, vi kör endå, inte m.k.t. kvar av säsongen,och vi vill ju ha ut dem, då de är i fin form.
Vädtret skall doch vara mulet men med uppehåll imorn, förkunnar en radioröst.
" 7 Vore kul att se nyförvärvet!
Här kommer en bild på "raggsockan" Älex, som förövrigt vägrade låta sig klippas denna höst…
Vi lyckades bara klippa två ränder på bogen innan han "dampade" totalt.
HAHA, han är mattes lilla gris!

#8 Det kommer bilder. Ska hämta honom antingen idag eller i helgen!
Det är ju russavelskonferens i Emmaboda i helgen!! Massa russiga människor!

God eftermiddag. Nu har man anlänt hem efter skolan och nu har man ledigt i 10! dagar och det skall bli så skönt X-) Just nu regnar det iaf inte men det kom till och med lite snö i förmiddags. .. . .

Vädret är dåligt som vanligt:S Men sen fick vi reda på vad vi ska träna till engelska provet och det var juh inte några sidor. men vi har det till den 5/11 men flyttar den 3 så blir inte så mkt pluggande då. MenEffi fick vara ridhäst idag 3 varn på ridbanan sen var det bra. Pontus tycker juh om och rida :) lella var ganska duktig idag oxå :) en bra helg allihop!