God morgon 2007-10-18
God morgon i vårt avlånga land. I Sundsvall blåser det ordenligt, jag jobbar och står i som vanligt. Idag står jobbet på schemat till 16:30 sen måste jag städa hemma för det kommer främmande ikväll. Varför blir det alltid så stökigt? Kanske ska släppa in grannen katt så han får jag (damm) råttorna eller så blir det till att dammsuga. Russet tränas av hagman nu när tävlingssäsongen är över.
Hoppas alla får en trevlig dag.

Här är det fortfarande mörkt, eller nästan i alla fall. Min make åkte tidigt imorse till Elmia, och kommer hem sent ikväll/natt. Själv ska jag en sväng till Uppsala, men annars blir jag hemma med mina hästar.
Ha det bra!

Godmorgon! Nu börjar det bli den tiden då det är mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem, jag ser inte hästarna i dagsljus längre. Men igår såg jag räven som smittat Qvanting med skabb, hade jag haft en bössa så… Jag har fått tipset att Switch Pour-On ska hjälpa, så nu har båda fått en omgång till (trodde den säsongen var över), det är bara att vänta och fortsätta jodopaxa skabbsåren, det ser inte kul ut. 

Nu ska jag slänga i mig frukosten, ta vägen förbi hagen med hösilage och sen till jobbet. Jag ska plocka vitkål hela dagen, jag är ändå tacksam över att jag får jobba ute, det ger en viss (liten) frihetskänsla. Dagsljus och gärna sol mår alla bra av. Ha det gott i höstsolen alla!

Godmorgon i landet! Här är det klart, och himlen är vackert rosa. Det blåser här också, men inte så mycket. Sara och en kompis red litet igår, och jag fick upp potatisen. Sonen fick bära ner den i källren… Idag ska jag jobba, så jag hinner nog inte ut med någon häst. Peter är neråt landet och ska ta hem våran numera lagade bil. Det blev en dyr Solvallaresa…
Hallå! Ser ut att bli en solig dag, men blåsig…..skall jobba, så jag struntar i stort sett i vilket…..men visst är det typiskt, sol jär man jobbar, regn när man är ledig!

god morrn!
börjar 08.50 och slutar15.40..Vänta på mamma som slutar 4ut till stallet och tömköra Lella. hem igen. äta o tvätta av mej lite 18.00 på konfamationen som slutar 21.15 och prov i morron så kommer nog inte och klara de
Morn, morn, vindstilla och strålande sol men lite kyligt, +2. Har drabbats av (tror jag) vintertrötthet, tror att jag skulle kunna sova i en vecka…konstigt med tanke på att det BARA är höst, hur ska det sluta? sista starten för året i helgen sen börjar nerträningen och vintervilan från vagnen, ta hand om er.
God morgon! Här är det också kallt och ängarna var vackert frostiga i morse. Men det ser ut att bli soligt, så dagen blir nog fin. Ha det så gott!

God eftermiddag =) Just nu lyser solen jätte fint på träden här ute. Ska till stallet snart så jag hinner ut innan mörkret kommer :) Egentligen borde jag göra läxor, men dom får vänta till ikväll^^

God kväll :) Här är det mörkt ute men det har varit soligt idag och ganska lugnt. Pållarna skall ut och gå i helgen men dom börjar bli lite vintertrötta så vi tar det lugnt med dem ;)
Hej alla!
Nu har vi kommit hem från ett regningt och blåsigt Malta. Vi landade på Arlanda 03.30 i morse, somnade vid 05 för att åka och jobba vid 10-tiden i förmiddags. Nu skall jag åka till Pitan för att mata hästar i mörkret.
Liselotte
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Välkommen hem Liselotte!