Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettsv-russavelsföreningen
Läst 1110 ggr
SigneK
0

stamboksnummer

Hej, när får man veta stamboksnumnren på sommarens nya stamboksförda ston?

[Croneld]
0

Så här svarade Pernilla Jobs mig när jag frågade vad Dorina skulle få för stmbnr:

Jag har nummersatt alla i den ordning jag fått besked från kassören Birgitta C att stoägarna betalat. Nummer 4631 - 4742 är på korrekturläsning hos Liselotte, när hon

har hunnit gå igenom dem och rätta upp ev fel kommer jag att börja göra stambokföringsbevis och skicka ut. Kanske i nästa vecka - hoppas jag.

Sätt in (eller om du redan har satt in) stambokföringsavgiften för Dorina så kan jag skicka korr även för henne till Liselotte… och sedan vips har du ditt

stambokföringsbevis i postlådan.

SigneK
0

Vad bra, jag trodde väl att det skulle vara på gång nu :) Alltid spännande att se vad för nummer de får :)  Heja Pernilla och Liselotte som jobbar med detta!

Jo, jag har betalat in stamboksföringsavgiften :) 

Enda tråkiga tycker jag att de inte längre får sitt nummer efter placering vid premieringen med vara efter hur snabbt man har satt in avgiften…..Det var roligare förr när man kunde se utav numret (åtminstone på de som premierats på samma plats) vilken som gått först osv.

Men jag tror att Pernilla försöker ge nummer efter placering om hon har fått in några betalninger samtidigt.

PernillaJ
0

Ja, det stämmer att stambokföringsarbetet är i full gång. Men jag var nog alltför optimistisk när jag angav till Croneld "nästa vecka" för utskick av bevisen… Jag vill inte lämna ut några stamboksnummer innan allt är korrekturläst och klart. Stambokföringsbevisen kommer så fort vi hinner.

StuteriSolo
0

hehe ,"nästa vecka" kan vara ett tänjbart begrepp:)

SigneK
0

Ups, "med vara" skrev jag i mitt förra inlägg. Jag menade faktisk "men bara"…Fot i munnnen