Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 508 ggr
StuteriQveiar
0

Godmorgon 2007-10-11

Här är det under minussträcket idag. Vi ska iväg på ADHD-kurs idag igen. Jag får återkomma på sidan senare och berätta om de preliminära planerna på utställning i Östervåla i maj nästa år.

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Här strålar solen, det är hårt i marken och termometern står på plus 2. All gegga i lösdriften har nästan helt frusit ihop, skönt. Vad som inte är riktigt lika bra är att alla morötter och potatisar är kvar i trädgårdslandet… Få se vad jag orkar göra idag, jag förtog mig nog en smula igår, förkylnignen satte in med nya friska krafter inatt. Eftermiddagen ska ägnas åt jobb, så jag får göra vad jag hinner på fm. Vi fick hem tio storbalar halm igår kväll, de står nere på gården, skönt! Nu kan man ströa upp ordnetligt i huset, hade bara en halv bal kvar, och ovisst om det skulle komma nu eller nästa vecka.

MagganS-B
0

God Morgon!

Frost i dag igen! Fast det regnade i gårkväll…..Nu skiner i alla fall solen, och vi hoppas på en fin dag så vi kan fixa det sista på vindskyddet! "Boxmannen" var här och mätte i går, får se om det blir nya hästboxar, eller om vi snickrar själva…..

Anna-Uppsala
0

Här är det hamsterjakt som gäller! Minihamstrarna Spik & Panik rymde i går kväll. Den ena hittades på vardagsrumsgolvet, vänligen vallad av kelpien så jag såg den - men hamsterns kompis är fortfarande borta.
Nån som har några tips om hur man hittar en kinesisk minihamster i en salig röra? I så fall ser jag fram emot dessa omgående!
Jag har i och för sig en stilla förhoppning om att någon av katterna ska hitta herr Panik och att han då ska skrika av skräck, så jag hör honom och kan komma till räddning, men vi får väl se om det blir så … *suck*

NovaRoll
0

Morn, morn…-4 och rått, fick tvinga ut installade hästar, väntar på att snön skall komma runt middagen. Gillar kyla bättre än värme, typ 30+ men det här vart en chock då jag fikade ute igår, borde ta ett par snabbjobb men får se hur vädret utvecklar sej för nu åker raggisarna fram..lev väl och ta hand om varandra

CarinaA
0

Gomorron Allihopa ! som vanligt är det jobb,jobb o åter jobb som gäller , har inte hunnit ha vagn på 2-åringen sen i helgen, så nu får man väl börja om från början igenFundersam ! # skönt att man har "riktiga" russ , då slipper man ju snickra boxar ! SKÅNErussen nöjer sig med sina vindskyddOskyldig,hehe !

stally
0

God förmiddag!

#1 Vilken underbar bild att vakna till!

Till höger på min bild finns orsaken till att jag fortfarande sitter vid datorn…Katten Kaido har hållt fast mig med sin tass hela förmiddagen.

-2 idag,och Piggan som är nyklippt fick ha ett varmt gosigt täcke.

Annars suger vi fortfarande på karamellen efter helgens dubbelseger!Glad

Asagard
0

God förmiddag! Har börjat dagen med att ta emot hösilageleverans från grannen. Skönt när man har sådan service att man får balarna utkörda direkt i hagen. Har också roat mig med att mocka lite i hingsthagen och så har jag varit väg och försökt plocka morötter. Typsikt nog glömde jag spaden och morötterna gick inte att få upp ur backen utan istället gick blasten av. *morr* Får bli senare.

Åkte hem och satte igång diskmaskinen. Hörde hur det plaskade i köket och insåg att det är två stora hål i en av slangarna till diskmaskinen. Fasiken också! Hur ska jag lyckas laga det? Blir till å åka och köpa en ny slang och sen lägga sig på golvet och försöka byta slangen. Har just insett vad man har karlar till! *skratt*

Ni får ha en bra dag!

Mixie
0

God förmiddag.. nu ska jag till stallet  :) Lyckades övertala pappa att köra ner mig så jag slipper sitta en timme på bussen! ;)
Snart så tror jag också att det är dags att prova sätta på vagnen :D lilltjejen hon är så snäll och lugn. :)

suddig bild ja vet :/

//Mickan

[Croneld]
0

Hejsan! Här i Roslagen är det också kallt!! Jag halkade på väg ut från garaget i morse och fick skrapa rutorna på bilen. Russen var alldeles frostiga och välkomnade mig glatt, eller var de hösugna bara? Ibland undrar jag, de är ju alltid hungriga.. Ha en bra dag!

Odena
0

God eftermiddag. Här på Gotland är det så ruggans kallt att jag plockade fram vinterjackan när man skulle till bussen ;) Snart kommer det väl snö också =S Usch jag gillar verkligen inte de kalla årstiderna men man får väl glädja sig åt att det snart är höstlov :) Sista tävlingen för säsongen är på lördag och vi hoppas på att båda gör bra lopp och inte galopperar :P              Hare bra allisammans :)

Teja-Bea
0

ruggit och kallt… muttrandes kliva i varma overallen och stövla ut i stallet för morgonfodring…

Men så öppnas stalldörren och doften har härligt hösilage slår emot mig och jag kan inte låta bli att le!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Impulz
0

Vaknade till minusgrader, och senare på dan som kom det, snöslasket! 2 grader ute och det vräker ner slask, kan det vara värre väder?! Det var bara till att ställa in den tilltänkta körturen efter skolan och istället åka bort till 1-åringarna och sen gå hem med dom. Menmen, man ska väl inte klaga egentligen, vi har aldrig någonsin kunnat haft några hästar på bete såhär länge tidigare! Man får hoppas på ett bättre väder imorgon, ha det så bra allihopa!

Turnado
0

God kväll!

hade 2 prov idag :S so: gick väll sådär man kanske vg. matteprovet blir väll G. Men fick reda påatt jag fick VG på svenska uppstaen. Men man fjäskar och får högre betyg :) Ture blev körd. Han var tydligen snäll. jag tog hand om lella så länge. Hon skrapar och står inte still på gången. Vad är det bästa sättet att lugna henne? Men när man är ute och går så e det inge problem.

SigneK
0

#1 har du den där utsikten där du bor? Förvånad 

*avundsjuk* Skrattande