God Morgon 2007-10-14
God morgon vaknade av att jag bara nyste och snorrade kunde inte somna om så det var bara att gå upp Jag väcker ju mina valpar så fort jag tassar uppe , så det var bara att ge dem mat få se hur läng man orkar vara uppe idag Ska fortsätta att köra in veden i vedboden fick väl hem 7kubik blä för vedäldning. Det är kolsvart ute men det luktar klart så hoppas på en fin höstdag Tag vara på dagen mina vänner
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vi sov ända till halv åtta idag igen, och världen var vit utanför… Det har snöat säkert en hel centimeter, och jag som har kvar hälften av alla morötter och alla potatisar i trädgårdslandet! Men det ska visst bli närmare tio grader varmt i veckan så jag hinner nog få upp dem. Hästarna har vilat i form, idag hoppas jag vi hinnerut med dem. Peter ska köra upp alla halmbalarna, och jag ska rota i trädgården då. Vi hoppas på uppeåhll!
Oj, vi sov till 1/4 ö. 9!!!!! Med vissa avbrott för att släppa ut hundarna. Åt BLÄCKFISK a la Grekland med kompisar i gårkväll, så det blev lite sent! I dag ryker kantarellerna!

#2 Så ofta som du är i svampskogarna så finns det väl inga svampar kvar inom flera mils radie…
Om jag hade råd skulle jag köpa din Dumle Maggan, men det tryter på pengakontot…
Synd att vi inte har något att byta med vad det lider…
Annars är allt gott! Ska iväg till kyrkan och lyssna på vår sångfågel Josefina. Hon ska sjunga tre sånger (musikaler) idag. Det är otroligt tt höra henne i kyrkan med den aukustik som är!
Ha det gott!!!

God Morgon här är det en kall men härlig dag (kallt för att vara på västkusten ) *S* Amanda har åkt Till Jägersro med sina Kusiner Johanna och Ida . De ska tävla idag Amanda ska tävla Dee-Dee och Johanna ska tävla våran Ijor och han ska göra sin 2:a start idag och jag har skickat med kameran ner så jag hoppas att jag får ser några bilder idag vädret är ju toppen i allfall. Jag kommer att vara jättenervös här hemma tills de har kört färdigt idag.
God dag!
Har på morgonen sålt min storhästrockard! Känns skitbra att "bli av" med den - ett bekymmer färre.
Idag ska jag jobba.

God eftermiddag. Jag fick SMS från Tittut igår och hon bad mig hälsa alla russin-vänner på forumet från Medelhavet. Tydligen regnar det även där, men de hade det skoj likafullt.
Själv har jag hämtat ett lass småbals-hösilage i duggregnet, svettigt!, men skönt att få hem foder.
God kväll!
I morse hotade familjen med storstädning igen!! Så jag smet till stallet, en sväng till svampskogen och sen var jag tvugen att hjälpa till.
Vi har också hunnit fira äldsta sonens födelsedag med god middag och hemlagad efterrätt. Jag hade ansträngt mig lite extra och rimmat på presenterna. En sväng till Norrtälje sjukhus, för äldsta sonen hade brutit näsbenet i veckan så det var en liten efterkoll bara. Sen en liten id-koll på Arrak, som nu ska få eget pass. Ha det!
#8 hoppas du hittade lika mycket trattisar som vi……jag har rensat och rensat och rensat……nu är jag slut!
#3 Synd Anna, men vi kanske kan göra en deal…….vi hörs!
# 9 Inte då, men i går kom jag hem med korgen full med både det ena och det andra. Jag tror att naturen tycker att jag redan fått min beskärda del för i år. Men det är skönt att bara strosa runt.
Sen vill jag passa på att gratta min "gamla" Ijor som gjorde sitt andra travlopp idag. Grattis, grattis till tredjeplaceringen!!