Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
LĂ€st 942 ggr
Lena90
0

God morgon 151108

God morgon i landet :)
Morgonen efter nattens storm börjar lugnar sig och solen kommer fram. Jag hade tydligen totalt missat att det skulle bli storm inatt đŸ€Ș Visste att det skulle regna mycket över natten sĂ„ la pĂ„ gammel hĂ€sten regntĂ€cket. Vilket jag Ă€r glad för nu nĂ€r det nu blĂ„ste sĂ„ mycket. Vaknade under natten av blĂ„sten som ven runt huset men efter en koll nu pĂ„ morgonen runt gĂ„rdsplanen sĂ„ var det inte sĂ„ farligt med grejer som hade blĂ„st ivĂ€g. Dock vet jag en höpĂ„se som har rymt, sĂ„ det blir spĂ€nnande att se om man hittar den đŸ˜‰ Strömmen fick vi med behĂ„lla tack och lov. HĂ€starna verkar ha tagit natten bra. De var mer fulla med bus och spring nĂ€r jag kom med morgon höet đŸ˜› Dagen i övrigt blir att tömköra/gĂ„ med Trymod. Fars dag Ă€r det med sĂ„ en runda till pappa blir det med i eftermiddag :) 
Ha en bra söndag med er!

Carpe diem!

Reko
1

Det Àr inte riktigt lÀge för hod morgon sÄ hÀr dags men en sammanfattning av dagen kan det bli. Uppe med tuppen och hÀmtade en lass hö. Det Àr lite för varmt för hösilage men blir det bara kallare sÄ ska de Àldre fÄ en bal i hagen. I dag började ocksÄ inkörningen! Vi Àr nÄgra medlemmar i VÀstruss som ska hjÀlpas Ät. NÄgra fick förhinder men fyra hÀstar var ute och luftades. Trevligt hade vi dessutom med kaffe innan och soppa efterÄt. Vivianne satte ribban och nÀsta gÄng trÀffas vi hos mig. Nu Àr hÀstarna utslÀppta och transporten frÄnkopplad. Lite frihet blir det innan inslÀpp och kvÀllsmat.