Avkommor efter Karsk
Hej!
Jag äger hingsten Karsk och letar med lykta och ljus efter avkommorna. De jag vet av är Enets Daisy, GSF Karat och en som är född -04 e. Flora?
Vet du/Ni några fler??
Några fler uppgifter på GSF Karat + -04:an skulle jag också behöva.
Så snälla hjälp mig
//Christina
Kan det inte finnas några i Blå Basen på SH:s hemsida?

Hej!
Tack för ditt svar.
Det finns "bara" Enets Daisy och GSF Karat i blå boken. Men enl. vissa människor har Karsk betäckt fler än så…. problemet är att dessa inte finns med i rullarna. Det är bara stona som är med…
Personligen tycker jag att det inte är rätt…. Tänk om jag en vacker dag vill tillgodräkna dessa - TJa det går ju inte. Han har teoretiskt sätt X-antal avkommor, men det är bara ex 3 som finns registrerade….
De som håller på och betäcker och inte kan fixa resten… borde få några väl valda ord viskade i sina öron:))
//Christina

Jag har ju en, fast h*n är väl knappt lika stor som en jordekorre än ;)

Det finns en valack i Norge. Han heter Elvis född 2004 (tror jag) och börjat på travet i Norge. Vet inte hur det går men jag kan nog ta reda på ägarens namn.Han är eftr ett sto som heter Louise e.Dardel

#5.. var kommer Karsk in i den bilden?
Dardel gick på Mats Oscarssons gård när vi var och tittade på Karsk… men någon mer koppling till honom finns inte.

#6 Som jag läser inlägget i #5 handlar det om valacken Elvis, född 2004 e Karsk 525 u Louise (ev GSF Louis, SE 30-01-8099?) som är e Dardel 441. Elvis är alltså norskfödd (?), så det kanske kan vara idé att kontakta NPA eller DNT för info om honom, om han är norskregistrerad. Och eftersom han tävlar i trav måste han väl vara reggad?

#7 ***Tack***
Yttligare en till samlingen….
Men vars får man reda på, vad denna "hingst" har gjort på banan?

Tack för svaret… där hittade jag Elvis.