Godmorgon onsdag 2007-10-10
Jess jag är först!!!
Ute är det fortfarande mörkt och det är ruggigt höstkallt. Var just och släppte in utekatten, som raskt skyndade sig in in för att äta frukost.
Man brukar ju säga att "hundar har ägare, katter har personal" - och det ligger mycket i det, tycker jag! ;)
I dag ska ponnybarnet Sara rida. Pratade med hennes pappa i går, och de hade varit i hästaffären och köpt en grimma med ludd på till Hjördis! *s* Ja, för självklart måste ju Hjördis ha en likadan grimma som Gerda fått av sitt ponnybarn!
De är så himla rara, småtjejerna, och jag är verkligen glad åt att de vill vara med och rida på mina russ!
Nej, dags att få iväg det här, så jag blir först också! Ha en skön dag allesammans!!!

Blir jag nr 2 då eller ligger jag i lä av Karisma eller Croneld?
Här är det håller det på att ljusna. Tömkörde två igår och flickan min red på 4! Idag kommer min lille son hem tidigare. Han ska lära sig att tömköra nu när de (hingstarna) blivit så duktiga. I helgen ska vi ihop med stora jäntan ha en tömköningstävling runt koner och dyligt för att uppmuntra tömkörningsintresset hos barnen. Det blir kul! Bara inte jag förlorar för att den som förlorar måste göra smulpaj…

Godmogon! Här är det första riktiga frosten, det frös på redan igår kväll, de övriga frostmorgonar vi haft har just varit det, fruset på morgonkvisten. Vi tog hem beteshästarna igår, mest för att vi varit sjuka några dagar och inte orkat gå dit med extra foder, bättre ta hem dem då. Betet är inte helt slut, shettisen hade nog kunnat gå tills det börjar snöa utan tillskott… Russstoet med föl däremot är en annan sak. De blev iaf glada att komma hem, och de andra hästarna blev heltokiga eftersom jag satt dem i en annan hage. Idag ska jag släppa ihop dem så de slutar klaga så mycket. Vi var och red igår, och vis kulle trava bommar. Yazzå var fullständigt galen, bommar=hoppa, hon skulle hoppa över alla tre som vi skulle trava över de fösrsta svängarna…

Godmorgon!
Här är det 5 plusgrader idag och mulet, få se om det blir snö eller regn.
Tog hem ettåringarna i går kväll från betet de var glada att komma hem och träffa de andra. Ettårshingsten och hans sällskap kvar nu bara, men de går bara en bit från oss så de får gå hem och inte åka transport.
Nej nu blir det att börja jobba har utvecklingssamtal att skriva innan lektionerna börjar, men det är roligare att kika in här.
God Morgon!
Första frostnatten! Lissi kommer hem i veckan och i dag kommer en kille som skall lämna kostnadsförslag på nya boxar i stallet!
Hejsan!
#1 Nä du är långt före.. Inte för jag har stigit upp nu utan har varit i gång länge. Skönt att det fortfarande är lite ledljus när man ska fylla på vatten och utfodra hö på morgonen, värre är det på kvällen. Då är det pannlampa som gäller. Fick höra att GeTi sköter sig bra, hon är bortlämnad på inkörning. Hon tömkörs fortfarande men vagnen ska på i veckan. Ska dit och hälsa på nästa vecka tänkte jag. Ha en trevlig dag!
God eftermiddag!
Här har inte hänt allt för mycket under dagen. Jag har pluggat och städat och senare i eftermiddag ska jag på fårkurs och ikväll åka och jobba. Spännande dag, inte sant. :-)

God eftermiddag eller kväll, karisma har varit borta två dagar på hippologdagarna i uppsala så jag har inte haft ork för datan
#2 men i morgon bitti får du passa dig Anna för då står kl som vanligt sköt om er
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~