Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 540 ggr
StuteriQveiar
0

Busan 30-80-1305

Hej!

Jag tänkte bara höra om någon vet om denna lilla dam fortfarande är i livet? Hon är efter Chaplin 261 undan Pysa 2250. Denna lilla dam var min när jag var liten, sedan sålde mamma och pappa henne till Persén, och han vet inte riktigt var hon tog vägen. Jag har sökt och sökt för att få reda hur hon fick det, utan resultat.

Hon är (var) brun, och verkar inte ha använts något i aveln, i alla fall inte enligt Blå basen. Hon är född hos Bengt-Erik Wiberg, Skrubbs på Gotland. Han ägde även Chaplin som fick tas bort pga kvickdrag. En väldigt vacker hingst (åtminstone i ett barns ögon).

Har någon hört något om henne, eller känner till något om henne skulle jag bli jätteglad! (Want her dead or alive)Cool

Anna

MagganS-B
0

Bernt Wiberg, Anna…..Pysa hamnade i alla fall i Skåne där hon fick ett par avkommor e. Munter. Jodå, Chaplin var bra, morfar till Deli Ess! Han var ju dessutom bror till Komet, samma mamma!

StuteriQveiar
0

#1 FörlåtGenerad Minnet sviker på gamla da'r Flört Rätt ska vara rätt. Naturligtvis menade jag Bernt Wiberg, det kom jag på då du skrev det…Skrattande