Hvor store er åringene?

Har ingen åring men en tvååring hon är 124,5 mätte iof hemma så vet inte säkert ;)
//Mickan
Min 1-åring är drygt 1.22-1.23 i mankhöjd. Han har väldigt långa ben (och ett fantastiskt framsteg har jag märkt).

Ok! Da er hun kanskje ikke så stor alikevel…..?

Mina var 114 resp 115 som ettåringar, då är båda två fortfarande väldigt små också.

Kyra är 116-117 och Ella är ca 121. Jag har aldrig haft 1-åringar förr, så jag vet inte riktig vad som är "normalt".
Undrar vad som är normalt??

det är vel typ flest runt 120.. :P beror ju på hur pass utvecklade de är överhuvudtaget..

Just ettåringar är väl jätteolika?! Vissa kan ju fortfarande se utsom bebisar när vissa ser ut att kunna va två?
//Mickan

Min Goffe var ca. 116 som 2-åring!! En liten plutt. Idag är han 5 år och 122, har växt så det har knakat på "äldre" dar. 
Tror att Akleia var 115 bara när hon kom hit som ettåring. Hon var ganska liten. Sen växte hon mycket som tvååring på sommaren, och nu mättes hon i somras (3 år) till 121 cm var det visst. Inte mycket, men passer bra :)

Alpros var jättestor när hon föddes. Både stor och grov i benstommen. När hon var 1 år hade hon samma mankhöjd som sin mor. Hennes mamma mättes till 120 cm när hon var tre år, men hon blev lite större sedan. Så åtminstone 121 cm var Alpros när hon var 1 år! Som en traktor i kroppen. När hon var två år hade hon växt ytterligare några cm, men blivit ädlare i typen. Hon mättes sedan på en stubbåker på premieringsplatsen och var först 127 cm och nästa gång 125 cm (?!)Har inte gjort någon seriös mätning på henne, men hon är säkert 127 cm i mkh.
I det här fallet blev stor fölunge även stor vuxen häst.
Hälsningar Lena Diedrich
Mina ett åringar är från 118-122cm just nu