Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 787 ggr
Reko
1

God morgon 8 augusti 2015

Jag har vaknat i Lesjöfors då vi är på väg till Rättvik och nordsvenska hästens dag. Lite russaktivitet blir det också då vi tänkt att göra nedslag hos en russuppfödare i krokarna. Skapligt väder ser det ut att bli!

PernillaJ
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Välkommen! Jag har ju bl a Jerkers tvåårshingst e Arn de Gothia som går här på hingstbete, som jag skulle tro att du är intresserad av 🙂

Solen skiner och det ser ut att bli en fin dag. I morgon är det sommarpremiering i Rättvik, jag ska visa mitt avelssto "Myran" för höjning av avelsvärdeklass (till A). Myran är en väluppfostrad dam, men hennes snart 2 månader gamle son Efraim har inte riktigt fattat vitsen med att vara ledtam än - vi får väl se hur han sköter sig…

Lena90
0

God morgon :) Börjar dagen med en skön sovmorgon, vädret just nu innehåller regn men ska nog bli bättre mot eftermiddagen. Ska försöka gå en promenad med fjordstoet utan föl för att vänja henne lite sen när jag börjar rida henne igen. Får hoppas hagkompisarna kan vara barnvakter den lilla stunden och att hon inte flippar ut 🤪 tänkte kolla lite på nationella hopptävlingar som är på ridklubben i närheten med. Annars en de pyssel med djuren och annat. Ha en bra lördag :)

Carpe diem!