Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: allmänt
Läst 1384 ggr
sjofreden
1

islands-sadel på russ

Har fått tips om att detta skulle funka bra.

Undanbeder mig diskussioner om hur det påverkar sits odyl, undrar bara om ngn har erfarenhet av detta?

StuteriSolo
3

Har inte provat, men ligger sadeln bra så borde det väl inte vara några problem att använda? Viktigast är väl att man hittar något som passar bra 😃

LeeKnow
0

Vet inte vad det är för skillnad på en islands sadel och en vanlig sadel men sålänge den passar hästen borde det väl inte spela nån roll vad det är.

nika85
0

Jag fick tips om att islandssadel skulle passa min haflinger med kort rygg. Islandssadlarna har väl i regel kortare anläggningsyta. Det blev dock en vanlig sadel för vår del :-)

sjofreden
0

Tack för svar.

Jag har själv inte provat en islands-sadel på mina ponnyer utan blev bara tipsad om att det skulle kunna funka bra pga den kort anläggningsytan precis som #3 anger så jag undrade om någon hade erfarenhet av detta?

Givetvis förstår jag att den måste provas ut och passa ponnyn oavsett "sadelsort"…..

Tessan08
1

Vi har b la en islandshästsadel till vårt russ, den ligger bra då vårt russ har en låg manke men Johanna föredrar att rida i sin Claridge allround syntetsadel.