God Morgon! 2007-10-07
Klev upp tidigt idag fast det är söndag. Dottern skulle skjutsas en mil för att komma iväg till Östersund. Hon ska rida monté åt en tjej på ett russ som hon brukar tävla i monté. Hade inga egna ponnyer till start denna gång och de bor förstås inte åt samma håll som vi.
Passade på att rulla in en bal till fåren på en gång när jag ändå åkte förbi dem. Betet är nästan slut så det blir hö nu.
Ha en bra dag och lycka till ni som ska visa hingst idag.
God Morgon!
Här ser ut att bli en fin dag! Har börjat tänka på att ta hem stona från skogen, men dom har så mycket bete fortfarande, att dom får gå kvar ett tag till……Lissi skall i alla fall hem från Laila den här veckan, skall börja tömköra henne…..och Lena får nog släppa Deli också, trots att Bond blir lite ledsen att bli av med sin kompis…..MEN i dag är det nog kantareller som gäller!

Hej på er alla.
Här står hästarna ute i hagen och hostar för att grannen har börjat elda nått i sin panna så de går knappt att se ut i trädgården =S Igår var det som sagt banträning för pållarna och båda gick lite under rekord så vi hoppas nu att deras lopp blir av den 13. Det är ju anmälning idag så vi får om dom kommer med :)

God middag blir det väl vid den här tiden på dygnet… Sara var nöjd med gårdagn, för hon vann med sin treåriga shettis, och fick dessutom ett täcke, så att Yazzå inte kunde trava och Mysli blev precis utanför palcering i båda loppen gjorde henne inget… Yazzå verkade inte gilla Skellefteås nyanlagda bana, utan galopperade mest, och blev diskad som tvåa i montéloppet, i travloppet hade inte alls något bra läge, och blev väldigt sist, men blev iaf inte diskad… Idag regnar det, så jag är inte alls ledsen över att heldagen blev flyttad till igår när slen strålade från en nästan klarblå himmel.
God, ja nu har det nog blivit eftermiddag! Vi har fotsatt att röja i huset. Det lustiga är att det ser ännu värre ut än innan, men till slut ska det väl bli bra.
#1 Hoppas att du hittade kantareller. Svampplockning är ett av mina andra intressen förutom hästar och hantverk.
Ha det gott!

#5 Grattis =)
God kväll!
Är både förbannad och glad idag. Har varit ute på en underbar ridtur idag tillsammans med en bekant och det var så uppfriskande trots att det var så kallt så jag fick ta en värmande dusch efteråt pga att jag tagit på mig för lite kläder. :-)
Är förbannad pga att jag igår fick hem min ridhäst halt! Fan också! Kan ju vara en sträckning om jag har tur, men jag hade ju tänkt rida henne idag så jag var INTE glad. :-[

God kväll!
gick upp 8 i morse sen till kyrkan. Varför ha konfamation så idigt? jaj sen hem. Är med sara lite senare. Nu i kväll har jag varit ute. Kid är som vanligt en liten dåre. Men imorgon skos Ture. Såklart är jag i skolan så jag hoppas han sköter sig. Men han gör de alltid?
#4 Min vanliga otur….satt i godan ro i morgonrock och fikade när telefonen ringde och en vänlig röst sa: "ska inte du jobba i dag?" *?/&%* hade sett fel på schemat, SKULLE JOBBA! 28 minuter tog det att göra en snabbvaskning, klä på sig, kamma nödtorftigt och köra 15 km. till Visby! Nytt rekord! Så - inga svampar i dag! Men dom skall plockas, var så säker!
God Kväll!