God morgon 25/7 2015
Mulet men uppehåll. Vädret är omväxlande så premieringen i Skara blir inomhus. I dag unghästar och äldre, i morgon treåringar. Jag har lovat visa hästar åt andra och russen är först på dagen. Mitt lånade nordsvenska sto är färdig hos hingsten så nu börjar den långa väntan på föl. Lite körning ska vi väl hinna med också innan det blir dags.

God morgon!
Första passet för dagen i stallet är avklarat. Nu är jag tvungen att åka och handla, kylskåpet är tämligen tomt efter att jag har varit bortrest och hundmaten är i det närmaste slut. Sen blir det körning av 2 russ, måste träna på LA-programmet eftersom jag låtit mig övertalas till att anmäla till LA i Ö-vik, hur nu det ska gå! Tur att jag har 2 st att träna med, för annars skulle stackars Kyra ledsna totalt eftersom hon förmodligen skulle lära sig dressyrprogrammet utantill långt innan mig… Någonstans ska jag även hinna med lite mer stallarbete och aktivering av hundar förstås 🙂
Premieringen är redan över för russens del. En del strykningar men också en del tillkomna.
Jojka e Gulldis u Rapsodi 40 poäng
Ängdalas Rasta P e Parat u Ribella II 39 poäng
Myra av Södergården e Allgunnens Amiral u Ripadals Frigga 41 poäng och ett KBI med höga poäng.
Enets Molly e Allgunnens Ulex u Enets Mona höjdes till A
Ripadals Frigga e Helios u Fia 2072 höjdes till A

KUL! grattis alla inblandade!