Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 368 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 2007-10-06

Godmorgon i landet! Idag står ponnytrav i Skellefteå på schemat. Sara ska köra fyra lopp, och så har vi anmält Yazzå i monté, där Miltanos duktiga kusk Jenny får rida. Hon kan iaf sämst bli femma, för startfältet var inte så stort… Hovslagaren dök upp igår eftermiddag, så Yazzå har nya skor och Myslis sitter fast, hon hade nött bort alla sömskallar på fyra veckor…

entill
0

Morrn morrn! Här i Småland står också ponnytrav på programmet. Ska iväg med barnbarnen och fyra shettisar till Östanåkra. Två skall starta och en skall kvala. Till våren skall förhoppningvis tre russ kvala också, så nästa år har de sju hästar att tävla, hur de nu skall hinna med det. Skall försöka få iordning selar så att vi kan köra russen i par också, så att de kan träna dem i klump.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

karisma
0

Morgon Lycka till på travet, idag  själv tog jag sovmorgon idag för helgen blir jobbig ändå  Nu ska jag fodra alla djuren så de blr glada Ha detHemlis

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

#1 *avdelningen för värdelöst vetande* min vad heter det då? Mammas kusins dotter, hennes förra man var med och såg till att Östanåkrabanan blev till, lattjo inte sant?

MagganS-B
0

#3 Här på Gotland kassas det A-kusin….syssling kanske till dig!

God morgon, jobbet väntar!

Turnado
0

God förmiddag!

Har nyss kommit hem från stallet. Ture skulle bli skodd men hovslagaren kom inte. Körde Effi och tror du inte att honn stegrar sig då. Vi har mött bilar förut där men nu blev ju hästen galen. Vet inte vad jag ska göra idag. lite so men annars vet jag inte..

ha en bra dag!

garrilina
0

God förmiddag! Tog sovmorgon idag, skönt att sova tills man vaknar, men det blir inte så mycket längre ändå. Här är vädret gråmulet och fuktigt, hade sett fram mot en helg med solsken men det verkar det inte bli. igår när man jobbade så var det strålande solsken och varmt. Lättare att göra utejobb när vädret är med en. Men det är väl bara att sätta igång ändå. Ska försöka att få till en rabatt och få ner plantor i den som väntat i 14 dagar nu, sen blir det mockning och torkning av de fönster som inte är gjorda i stallet. Ha en bra dag!

Odena
0

Hej på er alla :)

Här är det grått och riktigt höstigt men inget kan stoppa en för att träna så jag åker in med båda pållarna på banan och kör en sista uppladdning på banan inför tävlingen nästa lördag :) Har hunnit dragit av Odenas sko hon tappade den andra i hagen så skorna skall på igen innan nästa tävling…

Ha en bra dag allisammans :)

juliapettersson
0

God eftermiddag, kom precis in från en ridtur med Golf. Mamma följde också med på Razzia. Älskar hösten, så himla fint överallt. Ska väl börja tvätta och packa inför morgondagen, ska tävla på Sundbyholm. Tyvärr utlovar vädergubbarna regn…

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll! 

Nu har hästarna börjat äta hö på "riktigt" så nu är väl hösten här…på riktigt. En rejäl vinterpäls har de hunnit få också, fast tjockare ska den väl bli. Jägarna smyger runt i skogen och löven är gulbruna. I oktober förra året var det snöstorm, se bild. Snön vill jag inte se på ett tag!!

Vi har röjt i källaren, sorterat ,slängt prylar och eldat hela dagen. Efter en god middag är det nu kväll och vi ska mysa med ostbågar i soffan.

Ha en bra kväll allihopa!

Miii4
0

God kväll.

Jag är helt slut, var på Östanåkra hela dagen och tävlade. Är otroligt nöjd med mig själv idag, härlig känsla :).
Idag var det verkligen sådär FINT höstväder =). Mysigt!