God Morgon 2007-10-05
Morgon i alla stugor varmt ute och luktar inte regn,hoppas på en fin helg I dag får det bli fixar dag tvätta bil och häst packa. ordna mat till hund och häst vakt och alla andra tusen saker när man ska vara borta. Sedan är det bara att styra kosan mot Bankeryd i morgon och hoppas på det bästa Jag önskar alla som ska dit en trevlig helg och lycka till Ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är det en underbart rosa morgon idag, ljuset är sååå härligt!
Har matat hästarna och tänt i spisen och ska väcka Sara för veckans sista skoldag. SOnene har emigrerat till sina kompisar i stan.
Idag blir det kotknackaren i Luleå och låna en bil till imorgon och så jaga hovslagaren eller en annan hovslagare. han skulle försöka komma onsdag, torsdag eller fredag….

Godmorgon! Här är det dimmigt ännu men det ser ut att kunna bli fint, man tittar ut och nästan väntar sig ett russ skrida fram ur dimman mellan träden… och ibland gör det det!
Igår fick jag äntligen tid att köra Leil Gaist efter jobbet, han var ordentligt laddad. Vi skumpade runt på potatisåkern där jag nyss varit och tagit upp pärerna, skoj. Sen körde vi ravinbackarna så han får ta i lite, ut på ett annat fält som inte gick att köra något fortare än skritt, och han trampar sånär på en hare! Jösse gjorde 0-100 på 0,1 sek och LG lättade ett par decimeter med alla fyra och tittade till på den - oj, var DU där! Men han skrittade bara vidare som att det var helt OK. Det var nästa mörkt när jag kom hem sen. Det märks att det mörkare halvåret snart är här. Nu ska jag elda i spisen, slänga i mig frukost, fodra och iväg och jobba. Idag tar vi nog upp morötter.
Godmorgon!
Lite sent kanske……måste åka och handla inför helgen, fast vi bara är två så är alltid mjölken slut, jag dricker inte mycket
, men min bättre hälft, eller vad det heter, gör!
I morgon är det jobbarlördag. Det är alltid roligt att jobba på lördagarna, folk är mycket trevligare då…..
Lycka till i Bankeryd, dom som skall dit!

#3 Visst är det magiskt det där med mjölken?
God morgon! Lycka till alla som ska visa sin hingst på avelsvärderingen i Bankeryd!
En liten extra hälsning till mitt russ Karismas GerTis helbror TiGer. Heja heja Broder!
Ha det så gott!

God middag!
Hade sele på Lella idag. Jätte duktig hon måste har haft sele på sig innan eller så är hon enormt duktig. Baka knäkebröd på hemkunskapen med lollo som hästarna fick.

God eftermiddag :)
Här är det molnigt och duggregnar så pållarna vill gå in och ställa sig i stallet. Idag var det vila för hästarna men igår var det träning och Sipp gick nytt tränngsrekord på 1000m så imorgon åker vi in på banan med både Odena & Sippan så får vi se hur det går. Nästa helg är det den sista tävlingen så vi får hoppas att säsongen slutar bra :) Var på studie- och yrkesmässa igår och i onsdags men det kommer nog sluta med att jag söker till gotlands hästgymnasium som kommer starta till nästa höst :)
Hare bra allisammans :)
God eftermiddag. Har idag varit ute i skogen och först tömkört Winner och sen kört Wiolina. Måste säga att jag är otroligt nöjd med med mina treåringar. Winner tömkörde jag runt träd i skogen och det gick strålande. Han är så lugn och tänker innan han handlar, lyssnar på varje tygeltag och är alltid till lags.
Wiolina har jag inte kört sedan i våras. Tömkörde henne igår för att se om hon kom ihåg vad jag lärde henne i våras, vilket hon gjorde med råge. Travade på kommando, gick på volt, gick åttor, mm. Så idag körde henne i sulkyn en dryg km. Körde skritt och en kort sträcka trav. När jag kom till grannens gård så stannade vi och pratade med grannen, säkert en kvart och Wiolina stod helt stilla hela tiden. Grannen berömde henne och tyckte hon var jätteduktig för att vara så ung.
Åh, mina fina hästar! :-D
#4 Visst är det! Är det inte mjölken så är det kaffet!