God Morgon 2015-06-14
Trött och seg idag, känns att det var bilkörning igår. Var till Hudik och lämnade stona Alba och Ise på Mellanbyns stuteri. Tjejerna får varsin date med far och son, Kurant och Mellanbyns Aragorn. Resten av russen är släppt på bete. Så nu är bara kallblodskillarna hemma. Himla vad tomt det vart! Dagens agenda är spånhämtning, lagret är fullt på sågen så det är dax att börja fylla på mitt vinterförråd.
Ha en skön söndag ute i landet!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri
#0 Så spännande! Jag önskar jag bodde närmare Hudik också. Här har jag varsitt sto till varsin hingst. Brunsterna är på upphällningen och har jag tur blir det två föl samtidigt. I eftermiddag kommer ett nytt sto på besök…

Upp tidigt i dag men segt även här. Två dagar kvar på jobbet sen väntar sommarlov fram till den 10 augusti.🙂 Ise och Alba går i hagen här hos oss och kikar efter hingstarna, det regnar på dem i dag. Nu ska vi ut i regnet och låta Kurant träffa ett av gårdens ston så länge 😎.

God eftermiddag i landet! En bra dag idag - inget regn! Dessutom säkert femton grader också, sex plus i morse. Man kan ju säga att beten och vallar växer litet dåligt…
Mina ston som skulle behöva iväg och betäckas är brunstiga nu verkar det som, och jag har inte tid att göra något förrän veckan efter midsommar, dåligt dåligt. Får hoppas på att det var bara som det såg ut :D
Hästarna är i beteshagen, men betet till ettårshingsten och hans kompis har inget staket ännu(det är så blött att man kommer inte dit med traktorn) får se hur det blir med det då! Nu ska jag fortsätta förberedelserna inför veckans dagridlåger!
#3 Du får väl köpa/låna en hingst nu och släppa in?

Alla hingstar står så långt bort, jag hinner inte hämta någon på de få timmar jag är ledig fram till midsommar, eller bygga hage. Vi får lösa problemet till nästa brunst helt enkelt