Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 5946 ggr
amandahandersson
0

Raider?

Nån som vet något om Raider?
Avkommor, utställningsresultat, temprament osv.. Ja, allt!
Vart står han nu, är han tillgänlig avelshingst?
Hans travkarriär (som han är mest känd för???) har jag hyffsat koll på..

Skulle vara kul att veta:)

/Amandah

juliapettersson
1

Eskilstuna 2002: 88688=38 p
"Maskulin, bra modell, högställd. Vackert huvud, naturlig resning, välutvecklad bakdel. Små ledgångar, svagt inskenad has. Taktmässig skritt. Energisk trav."

Registrerade avkommor:

Skärmnäs Pigall

1995

Hingst

Super Busen

1995

Hingst

Dannella

1996

Sto

Millesviks Atom

1996

Hingst

Salmiak

1996

Hingst

Cathlina

1997

Sto

Nickolina W

1997

Sto

Ronson

1997

Hingst

Karl-Otto

1998

Hingst

Lady Rubina

1998

Sto

Roella

1998

Sto

Priounett

2000

Sto

Rollina Fi

2001

Sto

Slättans Racy

2001

Sto

Säby´s Ludmila

2001

Sto

Troll Twix (ex Twix)

2002

Sto

Arrik

2003

Hingst

Atlas TT

2003

Hingst

Maroon

2003

Hingst

Pros Minnesota

2003

Sto

Pros Timera

2003

Sto

Raiba

2003

Sto

Åkres Reidar

2003

Hingst

Bill

2004

Hingst

Bull

2004

Hingst

Pelle Plopp

2004

Hingst

Slettans Rozzy

2004

Sto

Zeleno

2004

Hingst

Carmilla

2005

Sto

Halvar

2005

Hingst

Pros Minolta

2005

Sto

Rågsvedens Raksha

2005

Sto

Sunds Oboy

2005

Hingst

Troja

2005

Sto

Wilda Wilma

2005

Sto

Zirkon

2005

Hingst

Carneol

2006

Hingst

Harriet

2006

Sto

Rågsvedens Won-tolla

2006

Hingst

amandahandersson
1

Min Razmus står int me på avkommorna 2006. Aja, he bli bra ändå :)

Han är så fin, Raider :)

ryttarn
0

Vi har en avkomma efter Raider, Troll Twix. Det man kan säga om henne är att det tagit tid för henne att förstå vad tävling går ut på. Vi försökte starta henne som 3 åring, men efter tre starter var det bara att inse att poletten inte ramlat ner. I år har hon startat 8 gånger, de fyra senaste starterna har resulterat i två vinster ochtvå andra platser.

Du kan läsa mer om henne på vår hemsida www.bjorkhult.se där det oxå finns en mycket målande beskrivning av hennes "lynne"

Lycka till med Razmus…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

marda
0

Min avkomma efter honom visste precis vad som skulle hända på banan hon älskade att springa… fick 36 poäng på utställning även fast hon var jätte tåvid i fram. Önskar mig en ny häst som var som henne!

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säby's Ludmila äger jag :)

Nitro
0

Jag har ju Pigall, men det vet du redan Amandah! :) Härligare häst finns inte! Han är med på allt jämt, träningsnarkoman och en riktig pratglad herre. Sen att han har världens busigaste uppsyn gör ju inte saken sämre =)

Travrek 1.49,4. 44 i segerprocent!

amandahandersson
0

#6, joo, Pigall vet jag ju att du har, och jag tycker han är så fin! En sån skulle jag vela ha! ;)

#4, vad var det för nån du hade? :) Namn, rekord?

Nitro
0

#7 Hon hade Dannella om inte jag missminner mig.

thilda-
0

Luddan är mkt tränings villig, en brud som vet vad hon vill och ger sig inte. hon har ett hjärta av guld och en travar skalle som f*n synd att hon har inte kunnat visa det på banan bara :)

marda
0

#6 Dannella 1.59,1

amandahandersson
0

#10, okej! Har du nån bild? Hur mycket startade hon? (Läte nånstans att hon dött :( )

marda
0

har ingen riktigt bra bild på henne men här är en..

Cnox
0

Jag som kommer från Raiders hemmabana Färjestad som sett Raider väldigt ofta kan säga att han är väldigt hispig. han ser ut som att han inte har en lugn stund i sig själv. Han ser ut som ett varmblod i typen. Han har väl gett någon bra avkomma åtminstonde:)

amandahandersson
0

#13, är han "hispig" bara när det är tävling, elr är han det hemma i lugna stallet också? :)

#12, FIN! Svart va? *svarta russ är min favorit!*  Hur mycket starade hon?

Cnox
0

Danella gick snabbare på Jippolopp har jag sett om man går in till Karl O Johanssons fikarum på Färjestad och tittar så finns det bilder på henne:)

Cnox
0

#14. Hemma också

amandahandersson
0

#16, okej okej ^^

christ
0

*13 Vi som har Skärmnäs Pigall hemma måste nog säga att lugnare avkomma går inte å få…så ryktet om raider kanske inte är helt rättvist en del beror nog på mamman också!Pigge är stressad i löp ,men har gör alltid sitt bästa,enorm tävlingsskalle

amandahandersson
0

Att hästar piggnar till på travet ser jag bara som en bonus iaf. Vad tusan, ska det tävlas så ska det tävlas, pigg häst = laddad häst! ;)

Och som #18 säjer hänger ju minst lika mycket på mamman!

christ
0

*19 Lycka till med din raideravkomma,där finns ju förutsättningarna i allafall

amandahandersson
0

#20, jag hoppas det iaf :) Han är nyfiken, snäll och välväxt nu så iaf.. :) Längtar tills jag får hem honom!

Vet någon för övrigt hur avkommrna e. Raider gått som 2-4 åringar?
Vet att Åkers Reidar  tagit 2 segrar i år, 4 år.

Odena
0

#21 tror en del har varit lite sena men det betyder ju inte alla ;) Kommer iaf på en just nu som är på Gotland Slättans Racy född -01. Hon blev väl betäckt ifjol då hon hade haft formtopp och vunnit några lopp tror jag =) Jag själv tyckte hon var fin såg ut som en riktig bra travmodell =)

ryttarn
0

#21 Troll Twix gick bara 3 starter som treåring, 2.48,8 som rekord. Som fyraåring kom hon aldrig ut, var lixom ingen idé. Nu som femåring har poletten äntligen ramlat ner och hon har som snabbast på tävling gått 2.20,9 har raden 8   2-2-0-0-0.

Andra ägare av Raideravkommor som jag pratat med har ungefär samma erfarenhet, även om det givetvis finns undantag, nämligen att det tar lite tid innan poletten ramlar ner. Däremot är TT otroligt lugn att köra och hantera hemma. Inte ens när dåren till granne la sig på tutan precis bakom henne hetsade hon upp sig.

På banan är det en annan sak, taggad och skärpt, ger gärnet men är aldrig "hispig".

Vad jag hört om Raider själv av en god vän som jobbat mycket i det stall där han stod, var han på gränsen till ohanterlig. Men det har deffinitivt inte smittat av sig på TT

Jerker Klang,

www.isil.se

amandahandersson
0

#22, hon såg väldans fin ut :)

Ska ta och utforska min pålles steg också, när han kommer ^^

Vad jag förstått så var Raider själv en racermodell?

Odena
0

#24 det var han iaf när man såg han i SM han hade lång ben och lång i kroppen enligt min uppfattning men här finns en bild på Raider själv om du inte sett den redan =) http://www.gotlandsruss.se/Raider448.htm

amandahandersson
0

#25, han är så fin, Raider :)

Haha, får välla ta å försöka få ut min som 3-åring, jag har ju gott om tid att jobba med honom om man säjer så.. Drömmen är Kriteriet och sen Derbyt. Men men… Drömma kan man alltid göra,  men man får aldrig glömma att drömmar kan slå in! ;)

Cnox
0

#25. Han är inte lik sig på bilden tycker jag:D Han är inte så kraftig numera som han är på bilden:D

Cnox
0

Cathlina och Roella har ju Emmelie och Marie Florquist som körde raider numera.

juliapettersson
0

Ser ut som om att han har kliat svansen på bild #25?

thilda-
0

#21.. Luddan är rätt så hispig och då hon var 3-4-5år så var hon ganska omogen :) och nu har hon mognat till men hon är lite väl het att köra, synd att hennes fart har aldrig kunnat visats i lopp =/

Universum
0

#15 måste rätta dig lite lotta det är inte danella Karl O Johansson vann med i det jippo loppet utan mamma till självaste Raider (ripadals rebusita)

Cnox
0

#Ja, så kanske det var Sara:D

Nitro
0

Jag tycker inte man ska säga att Raider generellt lämnar sena avkommor. Det beror nog exakt lika mycket på vem som har hästen och hur de bygger upp den.
De som är vana att träna fram bra unghästar skulle nog få fin fart på en Raider-avkomma med!

sofienordmark
0

Jag har en Raider av komma, Carmilla heter hon och är 2 år. Underbar liten häst, som är jätte sällskapssjuk! (:
Hon följde med ut när vi skulle köra en annan häst härom dagen. Sen när vi körde i bredd, då jädrar ville hon bara sticka till ledning och släppte inte en kotte förbi sej! Så löparhuvud finns det nog allt i henne.. :D Samma gäller i hagen, först ska hon alltid vara, bestämmer även för de större hästarna. och som sagt en underbar häst att hantera !

PernillaJ
0

#34 Roligt att läsa att Carmilla gillar att trava fort. Hennes mamma Cajsa Kavat 4290 är ranghög även hon, det tycks ha gått i arv… Om du kollar i dagboken på min personliga sida finns där ett dagboksinlägg, "Far ända in i Hälsingland", med text och bild från lillebror Carneols lyckade utställningsdebut den 15 juli. Pussa prinsessan Carmilla från oss i Leksand!

thilda-
0

Putt

Nitro
0

Den som skrev att Raider var hispig och nästan ohanterlig - Raider var nog den lugnaste på hela GM i helgen .

Han och sonen Pigall stod och tittade lite på hästarna i lugnan ro..

Ingen stress eller hispighet där inte!

ryttarn
0

#37 Är kanske en viss skillnad nu när han inte längre är i "tävlingsläge" längre. Pigge däremot vet jag är nästan lika cool som Monljus…. För övrigt var det nog ingen hingst som var speciellt hispig i lördags. Kanske för varmt? eller så var dom helt enkelt väl förberedda för uppgiften och förstod vad som gälde….

Man skall aldrig stirra sig blind på hingsten, det är alltid tre inblandade, hingst, sto och tränare. Sedan kan man fundera på vem som har mest betydelse. Däremot håller jag med dig till viss del i ditt inlägg #33. Det jag konstaterat med Troll Twix, och som jag vet flera andra med raideravkommor oxå konstaterat, är att hon hade inte vuxit färdigt som 3 eller 4 åring. Det gjorde att hon inte fick någon ordning på koordinationen. Nu när hon vuxit färdigt är det en sju jv fart på henne när allt stämmer.

Olika hästar utvecklas olika fort, både fysiskt och psykiskt. En av tränarens uppgifter är att läsa av detta hos sin häst och inte utsätta den för uppgifter som den inte klarar eller är mogen för.

Skall man generalisera väldigt mellan två hingstar med olika rykten så har Tyson väldigt tidigt utvecklade avkommor emedan Raider har betydligt senare utvecklade. Men givetvis finns det undantag. Extremfallet åt ena hållet var en Tyson avkomma som inte ens som fyraåring hade klarat av kvaltiden. Sedan ser man givetvis raideravkommor som Åkres Reidar som går som ett skållat troll som fyraåring…. Vilket visar att det är farligt att generallisera för vem säger att man inte får undantaget?

Jerker Klang,

www.isil.se

linnrisedal
0

En jag känner (läs: Henrik Rudqvist) har en avkomma efter Raider, Raiba heter hon. Född 2003 av Harba. En jätte trevlig ponny att både köra hemma i löp och att stå att borsta på,  i lung som en filbuke är hon. Hon har ett rek på 2.14 men kommer utvecklas enormt när hon får ordning på sina långa ben.

amandahandersson
0

Så det är fler Raider-avkommor som har långa ben?
Mamma sa att Razmus hade jättelånga ben, men han är ju bara 1 år oc han lär ju växa.

Razmus kommer hur som helst hem på fredag, då jag själv är i Sundsvall och tävlar! Men på lördag, när jag kommit hem, ska jag ta fleeera kort på läckerbiten! :) Om nån är nyfiken att se ^^

OCH sen ska jag inspektera hur stor han är, hur långa ben han har och vilket steg :)
Är riktigt nyfiken på Razmus, ska bli kul att få hem han! :D

#38, Åkres Reidar är riktigt fin, måste jag säja!

marda
0

#37 kändes bra att se vilken fin pappa min häst har! även fast vi kanske inte riktigt var överens med domaren?!? men dom kan springa i alla fall!!!!

Tittut
0

Vad var det som ni inte höll med om?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

thilda-
0

#40 jag vill se ^^, ta lite kort åt mig *ler*

xXMaaXx
0

Jag har en russhingst efter Raider! Han heter Halvar! vi har tatt tid på han en gång förra veckan när min syster red min låne ponny brevid (chivas 2) och då gick han  2.46.3 i 500meter. Han är den trevligaste hingsten vi har i stalletGlad

PernillaJ
0

#44 Hej Maria, jag visste inte att du var medlem på forumet, kul! Har du sett i min dagbok (på min personliga sida alltså) Halvars lillasyster Harriets fina resultat från utställningen i lördags? Även bild på pappa Raider 448.

Pussa Halvar så mycket från mig, och glöm inte att vi stämt träff på Solvalla om drygt ett årGlad

amandahandersson
0

#44, enligt avkommelistan högst upp är han född 2005, och 2.46 är ju en helt klart godkänd tid för en 2-årng  så här års! :D
Lycka till i framtiden! Hoppas att få se Halvar på travovalen :)

PernillaJ
0

#46 Ja, med tanke på att Raider-avkommorna påståtts vara "sent utvecklade", så…Skrattande

Tittut
0

Här kommer en kul bild på Halvar sedan förra sommaren. Här har han tagit grepp på connemaran Allram….

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

amandahandersson
0

#47, haha, dags att slå hål på den myten tycker jag! ;)

Nitro
0

#38 Får man fråga vilka andra du pratat med som har Raider-avkommor som dessutom varit sena?

Du nämner det vid flera tillfällen, men aldrig vilka.

Nitro
0

#41 Ja, snacka om att far och dotter var lika i alla fall! :)

Geminii
0

geminis farfar är raider..hmm tkr om gemini inställning till träning och tävling även om han kan bli föööör pigg.men annars i temperament så är han lite spyko..det går inte att beskriva  för de som inte träffat honom :P

amandahandersson
0

Haha, heja på mig och Razmus i Kriteriet 2009 x)

thilda-
0

#50 Säby's Ludmila var sen i utvecklingen

Jenniferohlson
0

#40 jag vill gärna se;)

yvonne1
0

Oj vad många inlägg, att en så gammal man kan vara så intressant fortfarande, det tackar jag för. Både positiva och negativa och alla får tycka vad de vill om hans avkommor men en viss ryttare och en viss cnox tror sig veta mycket om vår häst men jag tror inte de har varit ens nära honom någon av dem, den ena hade inte ens börjat med ponnytravet innan han hade slutat tävla. Är någon intresserad av hans lynne är ni välkomna att kontakta mig så skall jag berätta om honom. Om han har varit så omöjlig förstår jag inte hur han kunnat vara med i SM 10 år i rad och året före dessa vann han 5 års baggen som var första året det kördes. Om någon visste vart mållinjen fanns var det han. Synd att endel skall vara märkvärdiga för andra och prata skit om andras hästar utan belägg för det. Vems poletter pratar vi om skall ramla ner?

yvonne1
0

Och har sprungit in mest pengar , över 200.000:-  det kommer nog ingen att göra i varje fall inte på länge .

Som ni alla förstår har vi haft Raider till tävlingshäst under dessa år och det har varit det roligaste för oss i familjen och de närmaste bekanta som uppskattar honom.

Vi har fått mycket skit genom åren från vissa men vad kallar man det?   Den svenska avundsjukan.

Hoppas ni som är intresserade av Raider hör av er till mig så berättar jag mer, han är en härlig gammal  man!!

PernillaJ
1

#56 & 57 Heja Yvonne!Glad Det var så kul att träffa Raider i lördags, i glänsande skick som vanligt - vilken kille… Och du, det är ingen idé att öda kraft på att bemöta larviga påståenden; låt resultaten tala för sig själva, både Raiders och avkommornas.

Men ifall nån undrar: jag har haft förmånen att ha Raider 448 på station två somrar (2004 och 2005), och bussigare hingst får man leta efter: en mycket klok och trevlig individ.

Nitro
0

#58 Håller med dej helt och hållet.

amandahandersson
0

#57, kul att höra av den som har Raider nu! :)

Är han fortfarande tillgänglig för avel? 
Hans resultat på banan får tala för sig själv, bland de grymmaste ponnytravarna genom tiderna. Ser framemot att se vad min Raider-avkomma kan!

yvonne1
0

Ja han är tillgänglig för avel men i år har vi hoppat över för han har varit kompis till en varmblodsmärr som har fått föl, men återkom nästa år. Jag finns på tel 070-2565666

Jojje
0

Jag måste skriva några rader om denna fantastiska individ RAIDER!

Jag hade förmånen att få köra han tre säsonger mot slutet av hans karriär.(Där SM vinsten på Gotland & Elitloppsvinsten är minnen som jag alltid bär med mig). En större kämpe med sån enorm vilja att alltid vara alla till lags har jag aldrig träffat och kommer troligtvis aldrig att göra. Han ville alltid vara först när mållinjen vankades, Lyckades han med det så visste han vilken kung han var! Hans främsta uppgift under hans karriär var att tävla och det ville han!

I lördags när transporten kom fram för GM blev han så otroligt glad över att han skulle få åka med. Väl framme i Eskilstuna skötte han sig exemplariskt!

Vi är så stolta över han, jag och hans ständiga skötare och följeslagare Sofia.

Tack Raider och alla runt han för allt roligt vi upplevt tillsammans!!

Och som sagt låt hans och avkommornas resultat tala för sig själv!

Hälsningar Marie och Sofia

thilda-
0

jag tycker raider är skit fin :) jag skulle vilja komma och titta på honom och se vad det är för en liten individ :) som min ponny har till pappa :) brukar ni köra honom och sånt? hehe :) skulle va kul om man komme ner nån gång och fick träffa honom och kanskte ta nån prov åk? hehe :)

xXMaaXx
0

#45 Hej pernilla! Jo jag har sett dina bilder! De var super fina och såklar Harriet:) Ja vi ses på solvalla!! heheGlad

Ha det så bra hälsar Halvar

xXMaaXx
0

#46 Tackar! Ja han är ju lite osäker men han är ärlig och jätte mysig i stalletGlad

amandahandersson
0

Nu har min Razmus kommit hem! :)

Han är så himla go och social! Lika stor som mitt andra russ (Zolle är 120,8 + 1 cm då han har sulor i mankhöjd), och har längre ben

Denna lilla snygging är som sagt väldigt go och social, och även mycket nyfiken och glad. Han tittar mycket, men det förstår man ju, andra dan i Boden, 90 mil från Uppsala där han bott tills nu.
Även fast han bara vart här lite mer än ett dygn nu, så kommen han travandes när man kommer till hagen och ska hälsa :)

Lite jobbigt tycker mina gammelgossar (Juppe och Zolle) att det är, haha. Musse följer nämligen efter gubbarna hack i häl, vart om än går. Sååå sött! :) Men jag har snälla gubbar. Visst är Zolle lite sur mot Musse,  men inget slagslmål!

Redan imorgon "träningen". Jag ta in honom varje dag en vecka framöver, borsta, lyfta hovar och gå en sväng md han (låta honom beta lite). Han behöver verkas, så därför måste vi träna lite extra på uppstallning och hovlyftning känns det som. Sen är han smutsig (hans bästa hobby är att rulla sig… I hagen med findamm!!) så borstningen är ju självklart.

Imorgon följer kameran med till stallet, så  då ska jag ta lite kort på denna enormt snygga mörkbruna skönhet! :)

amandahandersson
0

Kan fylla i..

Än så länge har jag då bara goda ord att säja om min Raider-avkomma!
Busig, glad, frammåt och social, som en unghäst ska vara!

Längtar redan till 2009, då vi kommer ut på travovalen.

amandahandersson
0

Ojdå, farsan hade tagit ett par kort!

Ja.. Här är då Razmus :) Kanske inte världens roligaste bild (han står och äter…) men ändå. Tar som sagt nya kort imorgon! :)

amandahandersson
0

Och igen…
Han har verkligen långa bakben! :) Hoppas han utnyttjar det på rätt sätt, då blire säkert en snabb en!

PernillaJ
0

Grattis till nyförvärvet, Made In LeksandGlad, Nadia gick här i maj-juni 2005.

Nyfiken fråga: har du hästpass till honom, eller vad medföljde det för identitetshandlingar? Uppfödaren döpte honom ju till Nonstop, eftersom han var så rymningsbenägen… (bild av Nonstop som bebis, april 2006).

prima
0

en god vän till mig har en tvååring efter raider, och vilken häst! har redan nu visat prov på enorma talanger, är dock lite sen i kroppen.

amandahandersson
0

#70, Japp, jag har hästpasset och i något veterinärintyg (tror det var vid medicinering) stod det att han han hette Nonstop! ;)  Han fick dock byta namn då Nonstop var upptaget. Nonstop skulle va ett bra namn, när han blir travpålle :)
Haha, var det för han rymde? De visste jag inte. Tur att vi har ryminingssäkra hagar med 5 eltrådar och  dubbla grindar ^^

Razmus är inte travreggad ännu, och vad jag vet så finns det MÅNGA ponnytravare som heter Rasmus, Razmus.. Nån som vet om man får "lägga till" ett namn vid travreg, tex. Razmus Nalle (inte för jag tänker döpa honom till det, utan ett annat namn) ist för Razmus II?

amandahandersson
0

#71, vad är det för nån? :)

PernillaJ
0

#71 Ifall att det är Oboy som din vän har så var han en glänsare redan som föl!

#72 Kan hända att jag minns fel om rymningarna, kanske var det efter godiset Nonstop… (Raiders uppfödare gav alla sina föl godisnamn). Ring Ylva på SPTFs kansli så får du besked om namnregler.

amandahandersson
0

#74, ok, ska ringa kanslitet! Hade nämligen tänkt mig regga Razmus som  Razmus Raid ut i fall Razmus är upptaget.

För övrigt, vilka fler hästar har Razmus uppfödare fött upp? Enligt förra ägaren till Razmus (som inte födde upp honom) hade hon fött upp flera hästar. Abrahamsson hette hon, tror jag?

PernillaJ
0

#75 Razmus skulle haft en helbror född 2005 men Nadia kastade tyvärr några veckor före tiden, ett svart hingstföl med stjärn och fyra vita fötter - hemskt trist. Jag vet att uppfödaren även fött upp någon/några shettisar.

Idag vet jag inte om hon har kvar några ponnyer, men du kan ju ringa henne och fråga! Hon blir säkert glad över att höra från Razmus och få veta hur han har det nu. Om du inte hittar numret på nätet (www.hitta.se eller liknande) kan du PMa mig.

amandahandersson
0

#76, okej, ska söka där!  Enligt föra ägaren till Razmus så hade hon inga ponnyer kvar..
Synd att Nadia kastade det fölet, vilken skönhet den killen skulle vart.

prima
0

#73 & 74, jovisst är det sunds oboy jag syftar på :D
verkligen en jättefin hingst som verkligen kan konsten att trava.

amandahandersson
0

Idag togs det lite bilder :) Tog även in och lyfte hovarna, och det gick helt smärtfritt igenom :) Sen såklart en massa gos och mys, socialare pålle finns inte! :D Han går fort och raskt när man leder och är lite stark, men han är ju en nyfiken bebis som ska titta på allt, haha. Och jag är redan Razmus favoritmänniska ;D 

Här är Razmus påväg ut från stallet efter hovlyftning :)

amandahandersson
0

Pigg och glad Razmus på gården :)

amandahandersson
0

Står stilla, iaf nästan ;)

amandahandersson
0

Nosar på gubben Juppe.

sofienordmark
0

Han ser jätte fin ut ! Lycka till med han nu :)

bifogar en bild på min Raider avkomma, Carmilla ifrån premieringen, dock lite dålig bild.. menmen ;D

StuteriQveiar
1

Jag kommer alltid att minnas Garribaldi som är Raiders pappa från den tiden Annette Hejdenberg körde honom på Skrubbs. Han var den vackraste russhingst jag sett, och med honom i tanke så är Raider en hingst som jag skulle vilja betäcka något av mina ston med. Kan bara inte bestämma mig för vem…Kommer förhoppningsvis nästa betäckningsår. Det är ju en bit härifrån.

malinronnberg
0

Hej det här kommer många år sent men jag har atom som han kallas och han är helt under bar men tjurig jag är bara 13 och väldigt liten för min ålder så jag rider han och han har blivit omskolad till hopphäst av mig och vi är det perfeckta ekipachet atom är väldigt duktig på att trava men han är inte körd på 4 år men jag brukar tömköra honom och det tycker han är jätte roligt :) väldigt gamal bild ps vi har allt i rosa

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.