God Morgon 2007-10-03
Morgon där ute grått och fuktigt idag,men man får hoppas på uppehållsväder för det är marknad i Norrtälje idag. Tänk alla barn som väntat på den stora dagen att springa stan runt och handla godis och massa grejor, även de vuxna har nog sett fram mot denna dag för det brukar vara ganska stökigt på kvällen Ska själv ägna mig åt min ved som skall klyvas och några hästar som vill jobba det tar alldrig slut med måsten ha det gått där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Klyv på då, jag behöver också en kopia av mig själv. En liten sväng på marknaden ska jag med, barnen gillar karusellerna så klart! Ha det så gott där ute i Russvärlden!
God morgon!
Ska ägna mig åt lite städning och ägarbyten idag. Sambon sticker till Spanien en knapp vecka, så det lär bli full fart här med allting under den tiden.
Tjingeling, ha en trevlig dag allesamman!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon! Åh vad jag önskar det fanns någon mer här som hade tid och glädje att köra LG, han behöver så väl få gå nu inför avelsvärderingen. Igår när det var så fint väder var jag tvungen att jobba, kom hem 18,45, då var det ingen idé, man ser ju inte ens att spänna för. Det fick bli lite rykt bara. Ikväll ska jag på körövning, så jag hoppas på fint väder på torsdag.
Hm det är något konstigt med datumet i rubriken? Jag blev helt vimsig innan jag förstod ;-)
Igår var vi ut på en liten körtur med Lejonhjärta. Första turen utanför gården. Det är så himla kul & spännande att få börja ANVÄNDA min unghäst :-D Vi skrittade bara en kort bit då det var ganska tungt för honom.
Idag är det jämfört med senaste dagarna, solsken och klar luft. Det blir genast mycket enklare att möta dagen med energi och glädje. Gråa morgnar är inte direkt uppmuntrande :-)
God Morgon!
Lite halvdisigt är det, regnade som bara den i gårkväll…..som vanligt! Äntligen lite andrum efter först fastlandsfrämmande, sen US-främmande och jobb. Får se om det blir några trattisar i dag, visserligen är det vått i skogarna, men det finns ju stövlar! Vindskyddet är efter vissa avbrott i byggandet "nästan" klart, skall försöka få det färdigmålat också! Väntar på att Lena skall ringa så vi kan ultraljuda Lova, skall passa på att ta hem Deli då också!
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här har morgonen bjudit på en blekblå hösthimmel och ett underbart morgonljus, nu börjar det komma litet moln. Igår skottades lösdriften ur och fick ny halm, och inte hann vi sätta några hästar i par… Men jag och Sara red till ridlektionen, och det är nog första gången hästarna varit ordentligt avrastade, för de gick så mycket bättre, Yazzå försökte bara sticka ett par gånger när vi skulle göra halt och sedan fatta galopp:)
Idag ska Peter koppla vattenkoppen till läsdriften, och jag ska väl röja i köket, och så SKA vi sätta ihop hästarna i par…
God förmiddag. "Lagom" väder hos oss idag.
Idag är det full fart med fårkurs i eftermiddag/kväll och sen ska jag jobba också ikväll. Ska ta en tur med någon häst också har jag tänkt, om jag hinner med det. Håller på att fixa frukost just nu för det har jag inte hunnit med än idag.

God eftermiddag :)
Idag har jag varit på studie- och yrkesmässa men jag kan inte bestämma mig vad jag skall gå på gymnasiet. Hmm nää de får jag klura på ett tag till men jag fick en bra inblick i de olika programmen men jaja vi får se ;) Skall snart ut till hästarna och mocka och sen skall jag plugga för matteprovet som vi skall ha imorgon =S

Dagen här har varit bra. Såg på lägenheten vi skulle flytta till. På puma sjunger man så alla hör :p blir väll så på fredag oxå. Åker till pållarna i morgon. Lella ska jag kanske ha på gången vet inte men Pontus står och slår med piskar inne i stallet. Inte så bra :S Men God natt allihop