Godmorgon 2007-10-01
Jösses vad tiden går!! Redan oktober! Gårdagen var en spännande dag, på väg hem från Enköping dog växellådan på bilen… Tur man har barn med körkort!!!! Sonen fick hyra en bil på Arlande och komma med den till Tierp, där jag stod med min uppeldade växellåda. Nu står vår trasiga bil vid ett stall vid avfarten till Tiepr, tack för det ni som har stallet! Vi kom hem vid elva, och idag är jag helt vimmelkantig. Jag ska jobba och Sara ska på agility ikväll, och jag hade en tanke på att hinna ut och köra också få se hur det blir med det….

Godmorgon här också! #0 Vilket äventyr! Jag är inte avundsjuk… Får man kalla det äventyr att ha sina svärföräldrar på besök också? *fniss* Man får passa tungan lite, och inte prata så mycket om häst då, men annars går det bra.
Ha en bra dag!

God morgon och grattis till alla fina priser ni fick i helgen på olka tillställningar. Bilar är inte roligt när man behöver den som mäst så kronglar de. Har haft tur i helgen att få hjälp när jag legat sjuk x-et är bra att ha känner mig lite bättre fast det är måndag. Valparna går nu in på sin fjäärde vecka och de gläffser piper och har börjat leka de är så goa nu. Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon!
Här regnar det och är blött ute, men i går sken solen. Hjördis och jag var ute på en jättehärlig körtur i Hågadalen, som avslutades med att vi (olovandes) körde maraton mellan några träd i sommarhagen! *he he*
Nej, dags för första hundpromenaden och sen arbeta! :)
God morgon! Idag märkte jag att två av mina russ hade rullat sig leriga, trots att de var nyborstade i går kväll. De lyssnar inte på mig!! Ha en bra dag!

#4 Om du använder en hästpratare i omvänd form, och ber dem prata hästen till rätta istället?
Ja, det där har jag alltid undrat över: varför är det alltid MÄNNISKAN som ska ändra sig när hästen pratar med en hästpratare?
Hörde för flera år sedan om en tjej som var hästpratare och hade sin häst i ett stall. Hon kunde aldrig prata med ens med sin bästa kompis häst utan att ta betalt för det, vilket ju var ganska snålt, tyckte hennes stallkamrater.
Hur som haver så skulle tjejen så småningom åka iväg på en tävling och då fick hon inte fick in sin egen häst i transporten. Det tyckte alla i stallet var jätteroligt! *skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen, ni vet …*
Varför kunde hon inte bara säga till hästen att gå in, om hon nu faktiskt kunde prata med hästar på riktigt?! Ganska konstigt, inte sant?
Eller kunde hon prata med den men hästen struntade i att lyssna?
Ja, vem vet egentligen … ;)
#6 Är det inte så att de bara kan lyssna och inte prata i egentlig mening?
God morgon!
Här är det mer tuggummi än vanligt i hjärnkontoret. Måste pressa ur mig ett par artiklar, men är ganska seg efter helgen som varit. Två intensiva dagar i Falkenberg med många duktiga ponnyer. Ovanpå det 57 mil hem i går, med transport och ihärdigt regn. Tur att jag inte behövde köra hela tiden. Lotta fick den värsta sträckan på sin lott.
Stupade i säng vid halv 2 i natt, och det är sent för mig som är van att gå och sova tidigt.
Lite sen frukost nu, så kanske hjärnan vaknar.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God eftermiddag. Nyss hemkommen från kliniken. Har varit med grannen där som skulle undersöka sin hingst. Allt gick jättebra och det är jag glad över och inte minst grannen som nu kan skicka hästen på "träning". Jippi! :-)
Igår åkte Tigris till nytt hem hos Julia. Lycka till Julia! :-D
Nu ska jag åka och handla och hämta ut en väggljusstake på posten som jag köpt. Sen ska jag försöka hinna med en körtur med Winner också tror jag.
Ha en bra dag.

God kväll :)
Har precis vart ute och kört snabbjobb med Odena & Sippan och dom känns riktigt frächa båda två så jag ser framimot nästan tävling.. Det har också kommit bilder från förra tävlingsdagen vilket alltid är kul att se :) Min favorit travare såldes i fredags på kriteriauktionen och såldes för 210 000kr till Digger Svenska, kanske är Cagliari sveriges nya Digger Crown..?? :)