Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 902 ggr
Reko
2

God morgon 12 april 2015

Hästarna har fått frukost och treåringen har gått en vända i släpan. Det trots att vädret inte bjuder in till körning. Kallt våren gör sällan det! Nu har det gått över i snö…Nu väntar frukost för mig men de öppnar inte förrän sju. Sedan kör det i gång med hingstpremiering på Wången.

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet! Här är mulet och grått, runt noll och det är lovat regn och mer blåst(som om det inte räckte det som blåste tidigare i veckan) 

Igår var det jättefint väder, solsken och vindstilla, har ponnytravkurs här på förmiddagen, och eftermiddagen ägnades åt att handla och köra runt och vara litet sociala med andra människor, något vi inte hunnit med under de är mannen kört på norge, då helgerna varit väldigt korta. Nu nytt jobb och alltid hemma hela helgen, och dessutom ledig var tredje vecka :D

Hästarna fick däremot stryka litet på foten, och idag ska det ströas u huset, och vi tänkte hinna köra lilla inkörningsponnyn nunär hela styrkan är samlad hemma igen, en söndagstur med lilla kusinen står även på schemat.

sandra75
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Godmorgon - strålande sol men lite kylig blåst.

Igår var jag iväg med Russet på träning. Åkte till en WE tränare som jag varit hos tidigare men då ridit hennes hästar och fått prova lite piff & puff - lite piaff och passage. Men att jag skulle på piffa och puffa på russet var helt oväntat och instruktören var förtjust över det första russet hon sett som piaffierat! vi fick även prova på att börja lite passage - tyvärr är det nog ryttaren som begränsar mer än att russet saknar kapacitet, fick många lovord över hennes arbetsvilja och vilja att göra rätt.  :D Jag har fortfarande inte kommit ner på jorden ;)