Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 2213 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 15-03-20

God morgon i landet! Här är det strålande solsken, det blåser bara halv storm nu och Sara har blivit magsjuk! Första magsjukan i huset sedan vi flyttade hit 2002… Eftersom det stormade så infernaliskt igår så blev det inte så mycket gjort med hästarna förutom litet ridlekis. Idag lär det inte bli bättre tror jag :D

Lilla Korp som nu har hunnit bli åtta månader visar hingstfasoner redan, tror han får bli en tidig valack! Bara hoppas vi hittar några kompisar till betet så han och Duff slipper gå själva.

Reko
0

God morgon! Äntligen ska vi ha årsmöte i distriktet. Inte russ men väl nordsvenska föreningen. Revisor i en förening, sekreterare i en annan och i den här är jag med i valberedningen. Sedan kan jag koncentrera mig helhjärtat på Grevagården och kanske hinna putsa selen innan dess.

trolldalen
1

God Morgon! Här hos oss blåser det ganska friskt. Har börjat dagen i köket istället för omstoppning av sadlar, ullen tog slut men som tur är kommer det mer idag. Har bakat bullar, doftar ljuvligt! Har några hästannonser ute och hade fått ett sms om en av ponnyerna igår, så jag kollade upp numret som var okänd. Skickade ett sms och fråga var dom bodde och ville ha muntlig kontakt. Det ringer upp en kvinna (nysvensk) och vílle  köpa ponny till sin 7 åriga dotter som ridit på ridskolan 2 månader. Fick förklara flera gånger att det är en unghäst och den kan man inte rida på flera år. Hon förstod mig inte och tur är så kan jag säga nej. 

Ha en skön fredag ute i landet!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

sandra75
0

Godmorgon

Mulet på västkusten och regn hänger i luften - lite kyligare oxå. Hästarna fick på sig täckena redan igår kväll.

Igår tog jag en härlig barbacka tur på russet, pannlampan som sambon köpt,  lyste upp bra men klarade inte riktigt galoppen - bakdelen mot batterierna lossnade när vi galopperade som mest :p fast lampan hängde kvar så det var bara att trycka dit den och ta det lite lugnare. Ponnyn var pigg! kanske beror på att hon får 1dl betfor och B vitaminer - inför pälssättningen.

Ja börjar bli lite nervös inför Söndagens Pay & ride, tror programmet sitter men frågan är vad dommarna tycker? jag blir glad om jag får över 60%, realistiskt får jag väl vara nöjd om jag får mellan 50-60% och under 50% :p ja jag hoppas iallafall vi kan komma över det om vi inte får några stora missar. har börjat skriva packlista - och funderar på om jag ska bada ponnyn imorgon …

silarp
0

#kommer gå kanon! ska bli kul att få se bilder sedan, om du hinner få till några!

Reko
0

#3 Jag vill också se foto! Fler tävlande russ vill vi se!