Ja godmorgon! Solen skiner o frost i gräset här i Östervåla. 😊 13:e… o jag som ska till tandläkaren 😮😉
God Morgon! Frosten börjar ge sig, var vitt på marken förut. Man hör alla slags fåglar, lärkor, tofsvipor, starar bara man öppnar dörren. Tyvärr har jag en dunderförkylning, så det blir att hålla sig i skinnet! Ha en bra dag alla!
Strålande sol!
Jag har flytt Västerbotten för ett besök i Jämtland. Dåligt med russ här, men det finns hundar att motionera och fisk att fiska!
Ha en fin dag gott folk!
http://jagochminbagge.blogg.se

God förmiddag i landet!
Strålande solsken och nästan ingen vind, just nu i alla fall. Idag har jag ett litet projekt på gång som heter "ta lös flakvagnens skaklar ur isen" Det stormade rätt kraftigt i helgen, och de åkte uppenbarligen av plankan de var uppställda med, såg det häromdagen men tänkte inte på det så mycket. Nu är det så att det är varmt på dagarna och kallt på nätterna, så skaklarna har tinat ner i isen och *tadaaaa* frusit fast… Men något ska man ju roa sig med på sin fritid :D
Sara var ut ett snabbare jobb med Frejahästen, hon fick VG i uppförande och travtempo, orkar dock inte i backarna alls, men nu kan hon hålla ett bra tempo i nästan en mil, bara mer mjölksyreträning så kan det bli ett nytt kvalförsök snart.
God morgon, strålande sol och frost imorse, knappt någon blåst. Ser ut att bli en fredag med fint väder. Jag var uppe imorse och tog av hästarna täckena och släppte över dem till skogshagen. Idag stod de och väntade vid grinden så de visste nog vad som var på G. Vad snabbt de lär sig nya rutiner. Igår red jag russet i paddocken - övningar inför LB. två veckor kvar :o Övade på 10m volter i trav - gäller att få med dendär utsidan. och volter i galopp - 15 meter - här har vi mer att jobba på. Sist men inte minst övade vi på lite halter från trav - svårt att bibehålla formen och samtidigt få henne att stanna, driver jag på för mycket vägrar hon att stanna. hm driva in i halten - får nog googla lite på hur man gör det på bästa sätt ;) Igår fick vi även ny höleverans av bonden - två storbalar hö (ca 200kg/st) såg ut att var fin kvalitee och den stora hästen fick "handmatas - jag stog och höll hinken åt henne" med sitt kraftfoder eftersom hon verkade föredra det "nya" höet - suck hästar.