Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 692 ggr
StuteriQveiar
0

God Morgon 27/9

En klarblå himmel, och endast c:a 5 grader varmt. Ska iväg på ADHD-utbildning i Uppsala på förmiddagen. Hoppas att jag hinner köra i eftermiddag, då min man jobbar över. Törs ännu inte ta med barnen när jag kör unghästarna.

Kram på er allihop!

Russtoka
0

God morgon!

En dag ungefär som igår vad gäller arbete. Qvanting går en dag till och betar vägkanter. Man hinner inte göra så mycket med hästarna när man kommer hem hungrig efter fem på eftermiddan.

Kram på er!

Tittut
0

Hej!

Småseg i dag. Försökte med datorreparation i går, men det funkade inte, så idag är jag allmänt uppgiven.

Sambon hade fantomvärk i sin bortopererade galla i natt, så det har blivit alldeles för lite sömn i natt.

Torsdag=förvärvsarbete, måste sätta fart!

Ta´t lugnt!

Liselotte

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Impulz
0

Här vaknade man till en molnfri himmel, men ingen frost som tur var. Är så orolig för att "små" tjejerna på betet ska äta frostgräs och bli sjuka… Idag ska jag bara gå i skolan till 12, sen ska vi åka till Rättvik och tävla! Hoppas på att det går bra, sista loppet som vi ska vara med startar ca 20.00, och ska man ju fixa allt och åka hem oxå… Kommer nog att vara lite seg i skolan imorronCool

Ha det bra!

Anna-Uppsala
0

Hela den här veckan har varit totalt uppåner. Min unghund, han råttfanatikern, högg en kompis till mig i handen i lördags - så efter många om och men och mycket ångest avlivade jag honom (hunden, inte kompisen) i måndags eftermidag.
Det var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv, vad gäller djuren nästan!
Samtidigt vet jag inte hur jkag skulle kunnat ha gjort på något annat vis, faktiskt. Det har varit några små incidenter tidigare under sommaren, och hundar får ju bara inte bitas! Men ledsen är man ju ändå … och som sagt - det var hemskt alltsammans … Måtte jag ALDRIG aldrig någonsin behöva avliva ett så ungt djur igen!!!

SigneK
0

Hu Anna, stackars du (och hunden) det låter svårt! Men vad ska man göra, du har rätt, de får ju inte bitas.

Själv är jag på jobbet och ska direkt till skolan i morgon….allmänt tröttsamt.

Linéa mår bättre, hon var ute en liten sväng i går och halter inte alls som förut, vad skönt. Men helt bra är hon inte. Och så tunn hon har blivit! Det är ju inte samma att komma in och äta hö som att gå ute på bete. Nu hoppas jag att hon snart kan komma ut igen, stackars. En hel vecka har hon stått inne med sin dåliga hov. Hoppas hon är helt frisk till helgen.

Jossa
0

Jag kan börja såhär. Jag och min kompis hade en väldigt kall väntan på bussen nu på morgonen- Vi missade första bussen! Men det kunde vi inte hem och säga till mor, samtidigt som det skulle komma en 20 minuter efter sin skulle köra oss dit vi ville. Men vi kom 20 minuter för sent ändå ^^ Men det gick ju bra det.

Vi fick reda på prov jag varit "rädd" för då jag trott att jag inte klarat dem, men det var på kanten att jag inte gjorde det xD Men godkända var dem! *tummen upp*

Sedan ska jag hem och köra Imma med samma kompis i släptåg. Hon skulle också fatta våran kamera (kompisen Linnéa alltså) och fota mig då jag leker modell ^^ Haha, se hur det går och om jag fastnar på bilderna ;)
I övrigt har jag inget roligt att tala om. Ciao

Stuteri_Skott
0

God middag.

Nu har man matat,matat,matat och matat den lilla.. Sen mellan alla matning fick man  ju varit i stallet och tittat till sina söta små djur.

Åkte en runda förbi lösdriften oxå vad alla små föl växer.. De kommer bli så svårt att sälja unghästarna,jag vill ju alltid behålla ALLA.. Vad ska man behålla liksom den man tror kommer bli den bästa travaren eller den som man hoppas på kan bli ett Hingstämne. Önskar någon hade kunnat berätta för en hur man skulle göra.

Nä nu e de dax för mat till Towa igen…. Man känner sig som en KO Flört