Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 3019 ggr
Tusen
0

Fölbidrag?

Har fölbidragen för föl födda 2012 börjat betalats ut?

VeronicaP
0

Det tror jag inte, de brukar lägga ut informationen på Svenska russavelsföreningen sida

silarp
0

Kan det vara så att fölbidragen för 2013 års föl börjat betalas ut? Såg något på kontot, men har inte sett någon specifikation ännu..

Reko
0

#0 Fölbidragen för 2012 är redan utbetalda.

trolldalen
1

Hade föl bidraget för fölen född -13 på mitt konto idag. Glad överraskning!

För fölet född -12 fick jag i november.

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

silarp
0

aha! då var det det jag såg !

ValentinoRossi
0

Om man har bytt kontonr sen man ansökte om fölbidraget får man då en utbetalning på posten istället, någon som vet? :P

Troj
0

hm, jag väntar fortfarande på mitt.. men enligt avelsföreningen ska det va ute.. Får dubbelkolla!

Reko
0

Jag har fått mitt fölbidrag också.

Carpedium
0

Vi har inte fått för 2013 , hur mycket  är bidraget  ?

Lena90
0

Var inne och kollade kontot innan idag men såg inget fölbidrag för min 2013. Hoppas det kommer snart :)

Carpe diem!

Tusen
0

#9 Vi har alldeles nyss fått fölbidraget för fölen som föddes 2012 så 2013 års föl kommer nog till vintern (2015-2016)

Carpedium
0

#11    # 4 Har  fått  ….

Tusen
0

#12 Hmmmm… Konstigt att det ska ta så olika lång tid. 2012 årsföl fick hälften i somras och resten under hösten och vintern. Kan de ha tagit fel?
Vi fick t.ex. inget meddelande om att pengarna skulle ha sats in vilket de säger att banken ska meddela uppfödaren om. I alla fall första fölbidragsutbetalningen.
Det verkar mer än rörigt detta.

Reko
2

#9 1558kr, beskedet kom i dag men pengarna på kontot redan i fredags.

VeronicaP
2

Jag fick besked om fölbidragen från handelsbanken (tror jag det var) när mina fölbidrag för 2012 års kullar.

Att de går olika snabbt på  utbetalningen på fölbidragen  beror väl på hur snabbt föreningen får pengarna..

Emmelie93
0

Jag fick för min f. 13 igår! :)

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Carpedium
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick även vi fölbidrag för vårt föl född 2013…. 🙂 Foto: Susanne Söderström.