Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 615 ggr
karisma
0

God morgon 24/9

Ja ha ennu en måndag morgon segt värre. Blir så avensjuk på hur duktiga team Norrveda är på banan ETT STORT GRATTIS Nej nu måste jag sätta fart

Tänk en bra tanke idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon!

Här har vi vaknat till en mulen morgon med åtta grader varmt.

Gårdagen ägnades åt smådjursrummet, som blev grundligt städat. Så tog det hela dagen också… Har möblerat om där för att få plats med mina grejer som jag ska sälja åt glada ponnymänniskor. Faller mitt projekt väl ut får vi bygga om resten av uthuset till butikslokal istället.

Idag blir det jobb och i em hade jag en plan på att hinna ut med russen.

StuteriQveiar
0

Gomorron! Här har vi nästan 13 grader varmt idag. Igår var vi ut och körde 4 hästar, och tömkörde 2, samt tillbingade lååång, härlig tid i stohagen med att pussas och kramas (och bli svarta om fingrarna) med alla tjejer och fölen!

Amorosa och Floxa låg och sov så gott i höet då vi kom ner. Finns det något härligare att se än när de kopplar av och är bara busigt "russiga" med hö eller halm i man och lugg, och ligger sådär och "slökikar" på en då man kommer? Jag blir alldeles rusig av värme då jag ser dem! Jag bara känner ÅÅÅH, vad jag älskar mina russ!

Ha en bra dag!

Russtoka
0

God morgon!  Nu ska jag snabbt slänga ihop lite mackor för att ha med till potatisåkern, det är väl en 40 ton till som ska upp där, sen är hälften gjort.Cool  Jag jobbar hos grannen som odlar grönsaker och potatis. Det lär bli fri tillgång på morötter i höst… Skrattande. På vägen dit tittar jag in till Qvanting och Leil Gaist med varsin giva hösilage.

Igår var Leil Gaist och jag ute och gick en mil i rask skritt, körandes i tömmar på skogsvägar, stigar och grusvägar. En vägbom tvingar oss att ta ett stort språng över en bäck, det gör han nu utan tvekan framför mig. Jag önskar han kommer att gå lika fint och avspänt på avelsvärderingen den 7:e okt i Bankeryd.

Evis
0

Det är ganska grått och tråkigt här idag. Jag ska alldeles precis nu gå ner till bussen för en skoldag (läser på vuxenskola).

Igår hämtades vagnen hem så nu kan jag köra min Lejonhjärta här hemma. Känns SUPER-kul :-) Sällan varit så förväntansfull inför ett köp.

Lejonhjärta tömkördes innibyn igår och fick träna på halter ur skritt & trav och serpentiner. Islänningen fick sej en promenad ute i skogen i stiglöst land. De andra två vilade. Utbildningshästen har fått påbörja Operation uppgödning…3,5 kg kraftfoder per dag ska han ha. Herrejistanes…(de andra tre är runda och fina, islänningen alldeles FÖR rund, utan stödutfodring)

MagganS-B
0

God morgon!

Ser fram emot en dag med + 20 som dom lovat på SMHI! Skall jobba på förmiddagen, och sen blir det antagligen vindskyddet, som förhoppningsvis blir färdigt i dag!

Ha en bra dag alla, om ni är på jobbet eller lediga…….

Tittut
0

God morgon!

Här blir det fullt ös idag, dagis och fritids är stängt för planering, så det blr huset fullt med ungar. Kul!

Jag håller på att ni skall carpe diem idag ialla fall. Det är ett sådant vackert uttryck! Ni kan väl carpa lite….?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

CarinaA
0

Gomorron !! När man vaknar upp till solsken så är det inte så svårt att "carpa"lite"……….Glad !!Ska skynda mig iväg till hästarna så att jag hinner njuta av dem länge innan jag börjar jobba !! Ha en bra dag Allihopa !!

Turnado
0

God morgon!

Just när är det ca 10 grader. Efter skolan ska jag visa milla var vi ska flytta. Annars händer det inte så mycket.

Jossa
0

Hallu allihopa!

Själv är man i skolan och väntar på att den ska börja 12.35, ett tag kvar då, så jag och kompisen fördriver tiden vid datorn.

När jag sedan kommer hem efter fyra någongång så ska jag hjälpa mamma med Seist Juoni med körningen, sedan så ska jag byta med pappa som får hjälpa mamma med Hector, som är mycket vildare, var sist iallafall. Och jag orkar inte hålla honom då, och jag håller hellre i en unghäst som inte kan ännu än att sitta bakom. Men men ^^

Jag färgade om håret i förrgår också, så nu är jag brunett. Så ni kan känna igen mig på Bankeryd sedan utana tt få en chock att det är någon annan som visar Seist ;)

[Croneld]
0

God dag! Jag är på jobbet och har äntligen fått lunchpaus. Men jag har hunnit varit ute i solen och rastvaktat en liten stund. Hästarna tar jag tag i till kvällen…

Ha det så gott!

stally
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon är väl lite sent utryckt kanske…

Själv har jag jobbat helgen, och roat mig idag med att skriva o visa bilder från Allgunnen som synes.

Jättekul att få vara med här på Gotl.russ i focus!

Innan idag så har jag släppt ut våra 4 pållar.I eftermiddag blir det klippning av de som kall starta vidare i höst.

Ha det bra!

MagganS-B
0

Klippning……..?

stally
0

#12 Japp vi klipper dem som blivit alltför raggsockiga den här tiden,så slipper de stå och vara blöta och alldrig torka nu när det börjar kyla på.(Vi tränar ju förtfarande så de ofta blir svettiga)

Dessutom hinner pälsen växa ut till årets kallaste årstidnär man klipper i oktober, ungefär.