God Morgon 23/9
Dax att gå till hästarna fast lite tar det imot mörkt och fuktigt ute, skulle gärna byta med valparna och sova vidare på en skön vetbedd. Mina grannar är nog ute bland de sista helgerna på året så snart är de tre grannhusen helt svarta ca åtta månader frammåt men ibland kommer ena familjen ut till jul. Så nu får jag rå mig själv i skogen Ha det gott där ute ovh lycka till med era aktiviteter för dagen
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon alla
Har vart lite frost inatt men nu skiner solen och det ser ut att bli en fin höstdag. Idag har jag inget särskilt inbokat. så vi får se vad det blir.
Igår gick e.m åt till att se på ponnytrav live på datorn från tävlingarna på Sä, det var helt Kung! Ännu roligare blev det ju förstås uppfödningar och andra sålda hästar gick så fantastiskt bra. 3 segrar och 2 st 3:e plac!! Grattis till alla kuskar!
Ha en bra dag

Godmorgon allaihoopa!
Jaha, jag fick se ponnytrav live från bankanten istället:) Hästarna gjorde helt godkända prestationer, speciellt med tanke på att de åkt över trettio mil i hästtransporten. Bussen är för tillfället ur funktion, inte kul!
Idag ska jag inte göra alltför mycket, plocka ur bilen och sånt då, när vi kom hem igår så gjorde vi inte det…
F. ö så strålar solen från en klarblå himmel och det är närmare tio grader redan, skönt!
Jag ska iväg på dressyrtävlingar och fotografera syrrans jättehbl som är till salu - en kille på dryg 170 cm e: Oldtimer xx. Fasst egentligen hade jag helst velat ligga kvar i sängen! Somnade jättesent i natt och har magkatarr nåt så in i vassen … usch! :(
Ute är det grått, mulet och det har regnat - riktigt höstväder! Brrrr …

Ja, här är det c:a 9grader, men vi verkar nästan ha det kallast i Sverige om man utgår från listan…
Igår orkade jag inte skriva godmorgon (är det en ursäkt som duger…?), men idag gör jag det.
Vi var ute och körde ett varv på slingan med Seist Juoni igår. Han är lite bakrädd ännu, men med mycket övning så brukar det släppa. Idag ska Hector, vår 3-åriga kaspiska få gå runt slingan för första gången med vagn. Får se vad han tycker om det! Detär så synd att han har en generation för lite för att få starta på travet! Hans farmor och farfar var foundationhästar (=stamhästar) i Iran. Där utövar man ju inte ens travsport så det är omöjligt att han har travblod i sina gener…men, men, regler är regler, och ibland är reglerna inte ruckbara…Han har sån grym trav att håren reser sig i nacken…
I övrigt så ska väl min man åka iväg och jobba senare som vanligt…
Ha det bra idag, och njut om ni slipper REGNET!
God morgon!
Det är kul att ni andra jobbar på med era russin. Själv ger jag dem mat och vatten, och en puss till påsk!
Återstår mera målning idag, hoppas jag blir klar. Ponteman skall spela fotbollsmatch så halva familjen håller på med det på em.
Ha en fin höstdag, allihopa!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
God morgon! Härligt och friskt ute, dagen kommer nog bli solig med. Hästarna har fått bytt hage nu på morgonen så de får lite mer och beta av. För mig blir det en sväng till Arlanda och släppa av gäster. Ha det så gott!

God Morgon :)
Idag tog jag en välförtjänt sovmorgon. Igår var det tävling och det gick bra för båda. Sippan kom trea på nytt rekord och Odena kom 5:a bara 0.7sek från rekordet. Odena var rktigt duktig med tanke på hennes ben som hon har lite ont i efter att blivit biten av en hund så det varit svullet och lite infekterat =S
Ha en fortsatt fin dag :)
God morgon!
Drog mig upp ur sängen för 40 minuter sen, även fast jag var uppe för länge igår! Nu ska jag till stallet, packa utrustning och sen fara in till travet med Juppe och Zolle och köra snabbjobb! Lite nervöst. Hoppas det går bra….
Ha en bra dag!
/Amandah
Vilka trevliga God morgon-trådar det är här i forumet!
Här är det jättevackert. När jag sitter härinne i vardagsrummet så har jag nästan första parkett ut på en otroligt vacker rönn i solskenet. Den är gnistrande röd i sina löv och väldigt praktfull.
Jag har på morgonen gett foder till utbildningshästen som kom igår. Han har blivit skitmager på 2½ månad hos ägaren, utan anledning (bra med foder & bete) så vi hoppas att han inte är sjuk på något vis. Jag har ju lösdrift och ännu så länge går hästarna kvar på det stora betet, omkring 13 ha stort, så jag hoppas han käkar gräs flitigt nu och blir mulligare…(tänk vad SKÖNT det är med hästar som är hyfsat lättfödda? :-D )
Ska strax ut och tömköra russinet och motionera islänningen innan jag åker med transporten mot Burträsk - ska nämligen kika på en vagn och hoppas på att ta med den hem. En tidaholmsvagn 202 är det. Ska bli så KUL att kunna köra Lejonhjärta på hemmaplan ÄNTLIGEN.
Evis => Vad JÄTTEBRA att du tänker köpa en riktig vagn! *gör vågen* :)

God eftermiddag på Er alla..
Här i Skellefteå är det finfint väder… solen skiner:)) vi inom ponnytravet skall ha styrelsemöte nu på eftermiddagen…
Förövrig så är vi så himla glada över Karsk´s seger i går på solänget… vi grät glädjetårar över detta. Vem hade trott att detta skulle ske?
Det roliga var att Micke från Royal Hästsport ringde mig samtidigt som loppet skulle gå - för att fråga om live-sändningen… jag lät förmodligen väldigt stressad. Så samtalet blev kort… efter målgången kom ett sms från Micket där det stod "Grattis". Det kändes väldigt skönt/roligt han hade sponsrat loppet som Sara och Karsk vann.
Så nu går vi på segermoln i några dagar… tänk vad lite som behövs för att det skall kännas så här

+ 12314355 st till.
God eftermiddag!
Har kämpat med elstängslet idag också! Urk. Men nu går det i alla fall ut 3 volt på staketet och Maja (hunden) fick sig en ordentlig stöt av staketet och skrek som en stucken gris. :-) Hon är van vid att kunna gå ut och in som hon själv vill, men inte denna gången!
Robban är iväg i skogen denna helgen också och jag ska se till att plugga och jobba lite.
God eftermiddag! Vilken jättefin dag! Solen skiner och svamparna växer! Nästan sommarväder. Glädjen över Baravo och Linus segrar i går håller i sig…..dom var sååååå duktiga!
Vi var en sväng till Ljugarn med båtnycklarna till Kjells bror, satt ute och fikade, jätteskönt. Nu väntar bygge av en vägg till på vindskyddet åt russen…..+ städning (kommer fastlandsfrämmande i morgon)!
Bravo heter han naturligtvis…..Fick just nu reda på att det blev en trippel!!!!! Lorris Ess segrade i Norge, också nytt rekord!
Grattis Maggan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#11, grattis till segern! Jag såg allt på datan, han såg väldigt fin ut :)

God kväll!
Hemma efter en liten nätt tripp till Åby (typ 60 mil ToR). Resultatet blev en andraplats för Gordon Rex(väldigt vad vissa hästar tappar andan på upploppet när dom ligger långt före alla andra….), en sjätteplats för en sur Mercan och nytt voltrekord men ingen placering för Monljus. Monis jick barfota för första gången, DET kommer vi inte prova i lopp någon mer gång…. På med jympaskorna på hästen igen….
Hyfsat nöjd skall jag snart koja, det är ansträngande att vara ponnytravförälder….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#17 Ja det var väldigt vad ni åker runt hela tiden, måste vara lite slitsamt. Men roligt när det går bra också förstås.
godkväll allasammans, nu ska jag gå ut och bada foten på min lilla halta Linéa. Vet. tror att det är en hovböld som plågar henne, och jag får väl tro det samma… :/
Bild på en DUKTIG liten häst som kan lyfta på fussarna :)

#18 Ja, många mil blir det…. Men har man en hel skoper ungar som vill tävla så är det bara att tanka disel i lastbilen och köra, nästa helg blir det Halmstad :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det är jättekul att åka runt och tävla…..