Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1310 ggr
Miica
0

Gissa årets föl!

Hej (igen).
Nu har jag snart slut på idéer om vad jag vill veta ifrån er alla! 
Men här kommer en till :D

Vad väntar ni för föl i år? (Stam)
Vågar ni på att gissa kön och färg? Ev även tecken?
Vore kul om flera vill gissa på vad ni ska få och sen se hur många rätt ni prickar in :D

Dela gärna även med er av bilder på åtminstone mamman (pappan är ju så klart lätt att hitta)!

Jag själv väntar inga russin i år, men hoppas på att kunna bidra till en liknande tråd nästa år :D

Carpedium
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar väl då….  Vår Primusa    e  Munter  u   Pirouette   ue  Marcolo  betäckt med  Skärmnäs Pigall.    Det blir hennes sjunde föl  . Hon har fått 4 bruna  och två svarta   alla utan tecken  och varannan sto /  hingsföl utom senast då hon fick stoföl igen.   Denna gång blir det en brun hings utan tecken  tippar jag !  

( Primusa är utlånad för avel just nu , så fölet blir inte vårat )

Erja
3

Hmm, det blir ju säkert tvårtom jag gissar ;)

Dorindah (Polar-Evita-Bond), fux, stjärnämne. Hon har fått sto och hingst så kanske det blir sto nu. Med Tyson II blir det fux med stor stjärn.

Vera (Niklas-Gervides Trund-Chosan), mörkbrun eller svart, stor stjärn. Hon har fått 4 hingstar och 2 ston, sist var det sto så det blir hingst. Med Tyson II blir det brun med stjärn/bläs.

Hults Varona (Vagabond-Isabella-Mio), fux med bläs. Hon har fått med Gumino alla fuxar så det blir med honom säkert fux, kanske sto med stjärn.

Towa (Tyson II-Hemira-Hero), brun. Hon har fått sto och hingst, fuxa, så det blir med Gumino sto, nu blir det brun och liten stjärn.

aze
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Trudelutt (Castello-Rapsodi-Nestor) Betäckt med Klints Vinst. Hoppas och gissar att det är ett hingstföl 😃. Färg svart el brun med något tecken kanske.

Glorias Celest (Whisky-Halla-Kurant) Betäckt med Dalsgårds Libero. Gissar att det blir ett fuxfärgat stoföl.

Båda stona är förstföderskor

Trudelutt och Vinst på bilden!

Och Celest

Miica
0

Fler som ska föla? :D

Miica
0

Puttar upp tråden! Jag önskar jag själv hade ett dräktigt russ i år, men icke!