Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavelshingstar
Läst 1904 ggr
Reko
0

Uron G

En hingst jag är lite nyfiken på är Uron G. Var kommer den farten från? Tidigare har jag tänkt att det kommer från morfar Kanyl G med Ponte som farfar och Peter Pan som morfar. Därifrån har jag spunnet vidare till Clant som har Rebus som morfar för att landa hos Panter som har en mamma som är helsyster med Polars mamma. Låter som intressanta hingstar att använda för att få bra travanlag.

När jag tittar på www.ponnytravet.com/avkomma.pdf så hittar jag farfar Furir har lämnat några 2-minutare. Kan det vara Nils Dacke som slår i genom efter flera generationer?

StuteriSolo
0

Nils-dacke 94 har sjlv ett rekord på 2.09 och är en erkänt bra travförärvare. Har inte kolla tupp stammen, men om hästarna däremellan inte tävlat vet man ju inte vad de har för anlag, så de kanske hade varit supertravare i rätta händer.

Miii4
0

Just Uron är en fin hingst enligt mig!
Tävlades och tränades i Halmstad förr med en bra tränare och mycket omsorg :).

Angel
0

Och vilken utstrålning han har! Härligt att se honom på travbanorna Skrattande

Kristina-
0

Håller med föregående talare !  Syns verkligen att här kommer en Hingst !  Han är en av mina favoriter  faktiskt, både urläcker och snabb !

Reko
0

#1 Furirs släktskap med Nils Dacke går via fadern Briljant - Rajman - Raggen - Nils Dacke.

StuteriSolo
0

Briljant startad en gång som femtonåring, Rajman är ostartad, Raggen travade 2.11 om jag inte minns fel, han tävlade en hel del iaf

stally
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg just detta inläggGlad

Så kul att ni gillar Uron!