Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1002 ggr
karisma
0

God morgon 21/9

Morgon alla hästvänner, nu har första ljusslingan åkt fram. Bara en liten i en vid vas som står i fönstret måste ha lite mysljus nu när det är så mörkt. Glömde tända ytterbelysningen när jag åkte och handla igår, kom hem tio över åtta hitta knappt till dörren. Hämtade hästana med ficklampa de blir lika förvånade varje höst. Nu får ni ha en bra dag och känner ni någon som heter Matteus så gratta honom

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Godmorgon! Ute är det en riktig höstmorgon, lite blekt solsken som lyser på den regnvåta världen. Jag har massor att göra och det är väl egentligen lika bra at sätta igång med det - men först en kopp kaffe med en massa mjölk och så ut med hundarna, som vanligt.
I dag ska jag köra en sväng med Hjödis för första gången på ett par veckor. Det blir kul! :)

Tittut
0

God morgon!

Jag sover så länge så här års, att det är ljust när jag vaknar. Men det är mörkt när jag går och lägger mig!

Fredag igen, var tar veckorna vägen? Snart är det nog dags för mer ljusslingor och annat som lyser upp.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon!

Här är mulet idag, och nästan tio grader varmt. Inte mera regn….

Gårdagen ägnades åt att jobba och vara i Boden och sköta om inskrivningen, var hemma vid halv tolv.

Sara ar sista reserv med Mysli i agriafinalen så jag tckte det var riskfritt att anmäla både dit och shettisen till kriteriet(hon har typ 40:e bästa tiden i år eller så…) Men tydligen var det väldigt få b-ponnyer som anmälde, så Mysli är med!! Så nu blir det en paniksväng söderut till nästa helg…

Kanske an vara med på tränarkursen en dag också då, får höra.

Idag blir det kotknackaren och att packa bussen för morgondagens tävlingar på Solänget.

MagganS-B
0

God Morgon, det har som vanligt regnat i natt. Får se om det blir skapligt väder = mer byggande på f.d. lammhuset!

CarinaA
0

Mulet o trist……………..,2 som ska ut o tömköras,2 som ska ut en runda med vagnen !! Är färdig med regn/vindskydden till pojkarna och konstaterat att det är "stuesittare" jag har ! Dom står/ligger där inne mesta av tidenFundersam, när dom nu inte står vid grinden o talar om att dom har tråkigt !! Är det så att unghästar är socialare än äldre hästar………, tror faktiskt det !!Ha en bra dag Allihopa !!

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon…..

Grått o småregningt här i värmland. Tillbaka på jobbet idag efter att ha "vabbat" två dagar .

Monljus hade en riktigt rejäl träningsrunda på slingorna hos Dagfinn Aarum igår men hade varit lite fundersam på vart han hamnat. Mikaela skall nog fortsätta med att plocka med sig en ponny i veckan för att köra på den fina anläggningen för att få lite omväxling. Får se om gårdagen kanske ger resultat redan på Söndag när han skall ut på Åby.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

StuteriQveiar
0

God förmiddag!

Har varit ute hos hästarna emmellan mina inlägg här på gotlandsruss.ifokus och på något sätt går tiden så fort. Här har det satt igång att blåsa, så det flyger löv överallt. Conelia har gjort vad hon kunnat för att "döda" hinken i sin box. Hon och hennes storasyster är riktiga spjuver. Allt ska in i munnen och undersökas. Hinken lyfter man ur hållarna (som är gjorda i trä, man vet ju att man har med russ att göra…), sedan sparkar man boll med den i boxen. Det är jättekul om den är helt full med vatten, för det plaskar så fint i boxen då, och matte måste kasta ut så mycket då. Helt perfekt om man ska få visa sitt missnöje med att stå på stall…

Nä, jag lär väl gå ut och ta reda på förödelsen…Glad

Christina-Lundberg
0

God morgon på Er alla - eller ska jag säga god lunch:))

Här uppe i skellefteå är vädret kanon bra… solen skiner och det har den gjort hela veckan… annat var det förra fredagen. Vi var nämligen i umeå och på det insprängda ponnyloppet. Resan ner var blåsig.. det tog 2 timmar och en kvart - det brukar ta 1½ timme. Ponnytravekipagerna hinner bara defilera… så kommer regnet och det kom inte lite. Att fotografera var omöjligt…

I afton blir det till att skura upp kusen, inför morgondagens tävlinga i solänget. Han spa-badar nämligen i hagen… men å andra sidan för oss människor är lera bra.. men det vete katten om det är bra för hästar:)) Han är inte snygg när han går in på kvällskvisten… men förmodligen har han haft det väldigt skööönt - legat och rullat måste ju vara livet:))

Asagard
0

God eftermiddag!

Har idag varit i stan och storhandlat och hittat vår drömbil. En pick-up som var helt underbar! Bara det att priset låg på 350.000:-! Urk! Får bli den dag vi är miljonärer. :-D

Inatt stod mina hingstar inne för första natten inför hösten. Wille var helt överlycklig! Han började med att rulla sig i spånet det första han gjorde när han kom in! Sen åt han sitt kraftfoder och började sedan mumsa på sitt hö! I morse när jag kom ut låg han ner och sov och verkligen "bad" om att få sova vidare. Han reste sig först när jag tog ut Winner och Wiruss. När jag sedan skulle ta ut Wille fick jag mer eller mindre dra ut honom ur boxen. :-D

Nu ska jag åka och köpa nya fjädergrindar till hagarna. Behövs! Vi ska dessutom dra om ALLA stängsel här närmsta tiden. Så fort Robban flyttat kossorna till nytt bete så ska vi börja. :-D

En fortsatt trevlig dag till er alla!

Odena
0

God kväll.

Här är det gårtt och blåsigt som vanligt. Idag gick pållarna med glädje in i stallet nu är det bara ett litet problem, att få ut Lojstauppfödda Blåsippa ur stallet. Hon står helst inne dygnet runt fast hon är ett russ från heden ;) Imorgon är det tävling och båda känns riktigt bra så vi får hoppas dom får bra lopp :)

Ha en fortsatt bra kväll :)

Anna-Uppsala
0

Odena => Jag hade ett litet russ från heden - lill-Einar. Han kom när han var drygt ett halvår och sedan flyttade han hem till Liselotte E några månader senare - och jag har då ALDRIG varit med om att ett russ älskat så mycket att vara inne! :)
i hagen där hästarna gick på dagarna fanns en liten lösdrift. De andra gick in där ibland - gjorde kanske en hög och gick ut igen - Lill-Einar han stod där inne nästan JÄMT! För att inte tala om hur mysigt det är att ligga i en massa varm mjuk halm när det är hårt och kallt ute! Tala om livsnjutare! :D
Hjördis gick i samma hage, och hon och islänningen Elding gick också ute på nätterna. Var de sov? Ja, inte i lösdriften i alla fall - utan under en gran borta i backen … *s*

Odena
0

#11 Hahaha då är det fler lojsta hästar som gärna vill va inne :) Idag regnade de så Sippan var nästan omöjlig att få ut ;)

juliapettersson
0

#9, måste bara få varna lite om fjädergrindar, så lätt att det händer en olycka med dem!