Godmorgon 22/9
Godmrgon alla!
Här är det mörkt ute än, jag var tvungen att tända utanför stallet för att se något. Hästarna har fått sitt frukosthö och står och mumsar. Om en timme ska vi lasta och åka söderöver till Ö-vik och tävla på Solänget. Bäst göra iordning litet mackor att ha till frukost, senare på vägen:)

God morgon lycka till på travet. Jag tyckte det var så svart ute så jag skulle bara vila en stund till oj det blev över timmen, men det är ju lördag så hastarna får vänta en extra timme. Det har regnat hela natten så små hundarna får vel ha flytväst idag när de går ut. Får se om det går att jobba ute idag eller om det är för blött. Skulle nog inte skada med en bra bok fraför brasan tex Dansa med hästar, har lite kvar. Ta vara på er där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Nu känns det som jag är tillbaka i livet igen, har varit på lägerskola med 2 st 4-5-6:or med vandring, aktiviteter och översnattning. Jag var TRÖTT igår kväll. Helgen blir det också full rulle på, med besök från Syster m. familj som rest hit från Holland, plus alla andra släktingar som vill komma och se deras baby. Lite extra bestyr blir det! De är inte lika intresserade av hästarna, underligt tycker jag.
Ha det gott!
God morgon!
Jag har tagit sovmorgon och legat kvar i sängen och läst en god bok. "Tyskungen" av Camilla Läckberg. Började sisådär, men har spottat upp sig, tycker jag.
Regnet ligger i luften, grått som tusan. Jag har stallmålning på "att-göra-listan" idag. Får se hur mycket jag hinner.
Ta´t lugnt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon alla!B
Blev sen kväll igår då det var trav på Umåker och min arbetsgivare hade starthäst i lopp 11…! tur maninte har längre än en halvtimme hem.
Idag är det lite mulet , men tror inte att det ska regna ialla fall, gubben och äldsta sonen har begett sig ut i älgskogen,och jag har fått delegering och ska vaccinera 2 st varmblod där jag jobbar sen ska jag nog hjälpa en granne med lite hovvård på ett russ och 2 st 1-åriga shettisar.

Godmorgon!
Klarblå himmel och lite småblåsigt. Hade egentligen velat åka ner till Karlstad och se på Unionstravet, men min att-göra-lista är flera mil lång så då blir färjestad nedprioriterat. Imorgon blir det tävlingar för Monljus, mercan och Gordon på Åby. Just nu känns det som det kan gå hur som helst, riktigt täta lopp…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Godmorgon!
Här öser regnet ned. Hoppas på en uppklarning till eftermiddagens ponnytrav, annars lär vi komma hem inslagna i lera ;P ska snart ut och packa och göra iordning hästen…
Ha en bra dag!
Ett evinnerligt regnande…..somnade till regn, vaknade till regn….undrar hur många mm. vi fått i natt. Inklusive allt den här veckan är det säkert 100 mm. I går var det dock fint mitt på dagen och vi fick upp en ny vägg på vindskyddet, t.o.m. blev det målat!
Lite seg är jag i dag, vi hade "tjejträff", gamla jobbarkompisar, på 10 år händer det mycket……
Ha en bra dag alla russpolare, håller tummarna för er som skall tävla!

Morrn.
Har strukit allt på "att göra-listan" utom Åsas sele. Börjar närma sig ny provning nu. Har blivit lite ändringar p.g.a hennes nya vagn, Snart klart nu.
Igårkväll kvalade äntligen mina barnbarn två av sina shettisar på travet. Båda blev godkända! Nu blir det till att åka på ponnytrav som groom igen. Har lovat att följa med dem, för de blir inte lika osams med mig som med morsan hehe. Snart ske de kvala russen också. De kommer att ha många att välja på nästa år.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

God förmiddag. Här öser regnet ned och de blåser kallt. Usch vad jag avskyr de här vädret. Det är ju tävling idag så jag hoppas att det slutar regna så att Od & Sipp vill springa i leran =S

Go mårran!
Tror nesten det er 6. uka på rad med regn. Har kanskje sett sola 2-3 dager på den tiden…… Vi har hatt en lat morgen. Ligget lenge, lang frokost ,og nå sitter jeg selvsagt ved datan. Man kan bli avhengig av "gotlandsruss ifokus", vet dere det???:0) Men nå er det på tide å starte med litt husarbeid….(Kan fort ombestemmes og bli til stall-arbeid….) Så til alle dere som skal konkurrere idag: Lykke til !
God morgon!
Idag har jag slagit sovrekord - 10 timmar sov jag inatt! Huuuh…
Hur som helst. Dagen rullar på ändå!
Imorgon blir det snabbjobb på banan för båda två (första snabbjobbet på banan för Juppe i år, första gången på banan efter 1 juli för Zolle). Men dom ska tränas idag ändå! Backpass blir det, haha ;)
Stallet ska också mockas och Musse ska gå uppfostringskurs. Den envisa busen :) Han är så söt, nu när han börjat få massor av vinterpäls.
Sen ikväll ska jag ut med polarna. Grillning i skogen, haha. Så om nån hör någonting om en skogsbrand i Boden så vet ni vem/vilka det är som har orsakat den!
Ha en trevlig dag!
/Amandah
God förmiddag!
Regn regn och åter regn. Släppte ut grabbarna riktigt sent idag. De stod och undrade om de aldrig skulle få gå ut. Men det är inte roligt att vara ute i regnet heller. Hoppades på att det skulle bli uppehåll, men gav upp till slut och släppte ut dem.
Igår kväll var vi hos grannen och band äreport då deras son gifter sig idag. Så trist att de har sådan otur med vädret! Hoppas det klarnar upp så småningom så de slipper bli allt för blöta.
Idag blir det nog innedag för min del. Hade tänkt fortsätta dra om staktetet på hagarna, men lugnar mig nog med det. Det finns annat att göra också!
God förmiddag!
Här är det faktisk fint väder, SOLEN är framme, otroligt. Och så skulle det just vara idag att jag ska jobba hela dagen ….buh….

God middag!
Här lyser solen från en klarblå himmel inte ett regnmoln i sikte. Tyvärr blåser det lite för mycket för att det ska vara så där riktigt skönt. Tog sovmorgon och dagen startade sedan med sårvård och temptagning på ett av stona, tur att dottern tycker det är kul med sår.
Passar på att tvätta nu när det torkar, få se om man hinner med lite hästtvätt också.
Ha det bra!
Asagard => Men du, det betyder tur med regndroppar i brudkronan! Hälsa bruden det! :)
Själv har jag just ätit lunch, ska iväg och hälsa på en kompis som ligger på sjukhus, och sedan ska jag ha kvällsfodringen i stallet.
26 hästar som ska in, matas och tittas till. Tur att det inte är täckeväder, för då måste man klä av alla känsliga halvblod deras ytterkläder och ta på dem pyjamasen i stället!

God eftermiddag!
Lite grått på morgonen, men sen sken det upp. Jag och Micke (Lennarts son) var ute med Leil Gaist för rockard i en timme, vi hade kameran med för att få lite fina bilder. Jag hoppade ur en stund och lät Micke pröva köra själv, han är nybörjare. Bild från stora vattenpölen i grusgropen. 
Nu ska jag ut och bygga om stängslet, det ska huggas ut skog nere vid bäcken.

God eftermiddag/kväll.
Idag flyttades hästarna från årets sista bete (i en annan tråd skrev jag om att de inte drack, de gick 2 veckor i den sista beteshagen och endast några centimeter försvann ur vattentunnan!!). Har hämtat hem hö, och sedan bytt tråd i hela höst/vinterhagen. Nu ska jag ut på en liten kvällstur med Rosalie innan mörkret kommer, och lägga mig tidigt. Jobbar 07-16 hos stall Tilly imorgon.