3 års hingst utlånas
Funderar på att låna ut min älskade ponny då jag känner att han inte får det han förtjänar. Han är den klokaste och underbaraste lilla ponnyn som finns!
Platon är u. Snurrebos Platina och e. Gulldis. Ca 120 cm (ej mätt)
Platon är inkörd och körd regelbundet sedan slutet av sommaren 2014. Han tar sig fram överallt, är väldigt trafiksäker, frisk och sund, vaccinerad och har pass.
Löshoppad 70cm, ej inriden men planerar att sitta in honom innan han åker någonstans.
Allmänt okomplicerad, står snällt ensam i både stall och hage, kan köras ensam och i grupp, lätt att lasta. Jag kan tycka att han är lite "unghäst"stökig vid hovslagarbesök men hovslagarna tycker om honom ;)
Stressar upp sig en del vid ovana miljöer/nya hästar eller om han fått vila länge men går alltid att hantera. Blir bättre om han får rasta av sig lite innan man åker iväg någonstans. ( Hans mamma var värre, men lugnade ner sig vid 3 års ålder och blev en kanonponny :D ) I den dagliga hanteringen är han dock som sagt helt okomplicerad, kan ledas med sytråd om så behövs!
Lånas helst ut till någon som vill ha honom som tävlingsponny. Körning, trav, hoppning, dressyr. Han fungerar till det mesta. Har riktiga allroundponnyer i släkten!
Vill att han förblir hingst, iaf tills 4 års säsongen är över. Kommer visas på avelsvärdering i vår (grevagården) Kan fås efter detta.
Undrar ni något är det bara att PM:a, allt kontakt tas via PM! :)
Finns i Uppsala.