Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 634 ggr
Lena90
4

God Kväll 20141217!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

God kväll på er! Har varit i skolan halva dagen sen mest pyssel bland djuren, mockning och städning hos dem mm. 
I söndags blev äntligen mitt vindskydd till hästarna färdigt för inflyttning 😃som jag har längtat! Och vad tyckte hästarna om detta? Tja mest "åh matte vilket fint toaletthus du har byggt till oss, här ska vi vara snälla och bara skita härinne"… Hm man får väl ta de delar med, bara mocka och se glad ut 😉 Håller på och provar mig fram vilken bädd jag ska ha, just nu är det spån och halm längs väggarna. Dock vet jag att Aurora har prov sovit därinne för hela hon var full med spån :P

Ha en bra onsdagskväll på er :)

Carpe diem!

Lena90
0

Men åh den ena bilden syns ju inte hela, ska visa Aurora och Locka inne i skyddet :)

Carpe diem!

sandra75
1

Vad härligt med nytt vidskydd, jag har använt stallpellets (bionorr) och halm i min, tycker dock att det blir lite blött av kisset - så behöver nog fylla på mer pellets - har djupbädd/permanentbädd som jag mockar ur bajs och lägger på mer halm/pellets när det behövs - ca 1-2ggr/vecka.  Jag tycker att torv är oslagbart när det gäller att suga upp kiss, men det fryser ju tyvärr när det blir för kallt - hade det i en utebox tidigare. Mina använde mest sin lösddriftshall till toalett i början, men nu ser jag att de står gärna därinne när det regnar mycket - de har maten utanför. och jag ser att det är mer bajs där inne vissa dagar när det varit dåligt väder. - jag skulle gissa att det är "boxhäst" vanor som gör att de "skiter" i att gå ut och göra sina behov ;)