Hingsten Mark 355
Hejsan
Undrar om det är någon som har info om Hingsten Mark 355 och gärna en bild också! :)
//Camilla

Liselotte har. Hon hade honom hemma hos sig för att använda honom i avel, men han visade sig då vara infertil. Tyvärr använd alltför sparsamt i avel, inte för att kritisera någon, utan för att det var en förbaskat vacker hingst.
Jag har bild någonstans i min allmäna röra av bilder. En bra hingst var det. Vad vill du veta? Jag vet inte så mycket egentligen. Fakta och avkommor kan du hitta på www.svehast.se under Blå Basen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Det finns faktiskt en bild på Liselottes hemsida under "Hästar jag haft - hingstar" Inte världens bästa bild, men ändå.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Oj, det hade jag inte koll på själv…
Du kan gå in på www.ponnysajten.se o söka på Mark. Där finns typ allt.

Är det inte han som Bodil hade här i Värmland? Har för mig att hon hade en hingst vid namn Mark.
Jo visst var det han! Jag skrev en kommentar om det i din tråd om Pigall också. Det var en mycket bra hingst, som tyvärr användes alldeles för lite enligt min åsikt.

#7 Då minns jag inte alls fel då! Det finns/fanns en avkomma (om jag inte minns fel nuuu då) som tävlade här i värmland som var efter honom. Mr Magic hette han, travade runt 2.20 tror jag.
Har en avkomma efter Mark, Malva heter hon är betäckt med Darius Roll 491 iår, så förhoppningsvis kommer det en liten krabat nästa sommar.
FANTASTISKT steg och har faktist blivit tilldelad 43(?) p och BIS vinnare, väntar med spänning vad det kan bli!
Jag var den "skyldiga" som gjorde Malva till BIS. I Umeå tror jag det var. En fantastiskt typig och rörlig individ. Hon var anledningen till att jag absolut ville låna Mark faktiskt.
Har du ingen ny bild på henne?

Där tror jag du är ute och cyklar för ovanligheten skull Pernilla!
Det är väl ändå inte Malva som är mamma till henne?

Nä, det Mynta 3678 som är Ballerinas mamma
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Åååh, sorry
Mynta, Malva, jaja… Får läsa innantill nästa gång.

Tack för alla svar! Undrar om Malva är u. Pippi??