Godmorgon 8:e december
Godmorgon i stugorna. Efter en kall vecka med frost på morgonen och ytligt frusen mark, kom regnet igen. Igår regnade det kraftigt hela dagen , jag var ganska glad att mina båda medryttare kom och hade båda hästarna. Både stora hästen och ponnyn fick ha på sig täcken. Fast problemet med mitt russ är att hon tar 115cm i täcke - vilket är lagom långt över ryggen men de flesta täckena är för stora i bogen så det läcker in där :p
Sen fick jag äntligen tagit tag i saken och gått över till granne - 5min promenad/skritt- på andra sidan vägen och frågat om jag kunde hyra in mig i deras ridhus. Det gick bra och var relativt billigt - för två hästar. Lyxigt!! perfekt timing för igår var min paddock som en mindre sjö. - vill inte gräva kanaler för avvrinning då jag inte vill att det lilla av gummiflisen som finns kvar ska rinna ut.
Jag fick även ändrat på lösdriftens "grovfoderstation" istället för vedhäckarna jag använt som behövdes fyllas på dagligen, så fick bonden köra in två storbalar med torrhö, ställde dem ovanpå varandra på lastpallar och så fäste jag nät över översta balen och en pressening runt den undre. Än så länge har det funkat bra med minre spill och bara lite justering av nät + pressening. Men maten är lite väl högt upp - och de äter gärna på mitten vilket gör att det finns en liten risk att den övre balen kommer att välta såsmåningom - Nästa gång får han ställa balarna brevid varandra på marken så blir det bättre "ätställning".

God eftermiddag i landet!
Här har vi fått 0,5 mm snö inatt, precis så det har frusit fast på blankisen iaf. Hade gärna sett att vi fått rejält med snö, det här liknar ju inget alls!
Vi var ut och körde två av hästarna mitt på dagen, och shettisarna gjorde tjänst på ridlekis nu på eftermiddagen. Middagsdags, något hungrig eftersom det inte hanns med någon lunch idag. Imorgon har Sara bättre skoldag, bara lektioner på em, istället för en på fm och två på em.

God kväll. Idag fick jag läsa en fin artikel om mig själv i Gotlandsrusset. Det var ju inte helt fel. Min häst vilar idag. Imorgon blir det ridning eller tömkörning.
Skynda långsamt så går det fortare.
#0 Så har jag utfodringen för den stora gruppen men för konsistensens skull, hö inne på natten. De har hösilage men avföringen blir för blöt ändå. #2 Jag fick min tidning i fredags så jag hunnit läsa den i helgen. Så himla trevlig tidning, tycker jag!