Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 768 ggr
garrilina
0

God Morgon 18/9

God Morgon!

Här började dagen med frost, kallt och klar höstluft. Skönt, de sista dagarnas regnande och blåst har gjort hästjobbet på morgonen som något som inte är så kul.

I brådskan att hinna med dottern till bussen så missade jag min ryggsäck med nycklar till jobbet och allt vad man behöver. Hade inte en tanke på att den låg i den andra bilen. Tur att städ är tidigare än jag är annars hade jag fått vänta i en timme till alla andra kollegor kommer.

Ha en bra dag!

Tittut
0

God morgon!

Gråmulet här, men inget regn ännu. Annars har det kommit en skur varje dag, antagligen bara för att min tvätt aldrig skall torka.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon, mulet här också…..men det blåser inte i alla fall. I dag skall vi börja laga och höja taket på lammhuset så att det går att komma in där för pållarna igen…..Per gick lite hårt åt det…..Efter jobbet naturligtvis!

VeronicaP
0

God Morgon , här regnar det som vanligt och man känner sig inte direkt pigg när man går upp och det är sådant väder.

StuteriSolo
0

Godmorgon allihopa!

Har har regnat ytterligare 40 mm, så vi har fått 85 mm på två dygn, BLÖTT!! kan jag säga. Hästarna har sovit inne inatt, det var en halvmeter vatten utanför lösdriftshuset… Och vårt vatten inne har en mysig ljusbrun färg, det har runnit in regnvatten i den borrade brunnen. Och Jag kan inte öppna locket dit och sätta i den dränkbara pummpen. För rekvirera hjälp från svågern, han är väl hemma hoppas jag.

Det var trevligt att rida inne i ridhuset igår kväll:) Det stormade och regnade men det gjorde oss inget.

Nu skiner solen och det blåser halv storm, så då torkar det ju fortare iaf.

ryttarn
0

Godmorgon!

Lite gråmulet här i Värmland och inatt var det lite lätt frost. Skall nog hänga för en duk framför vindruvorna då det tydligen skall bli rejäl frost inatt….

Var med TT och Gordon hos veterinären för munkoll igår. Hejarns va dom blev på kanelen av det lugnande medel hon spruta in. Tog en timme innan vi kunde lasta o åka hem…. Man skall nog vara försiktig med sådana medel på så i grunden redan superlugna hästar….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

dullen
0

God morgon allihopa

Här skiner solen idag efter gårdagens regnande, vi behöver inget mer nu på läääänge….

Skönt att vara hemma igen, gjorde en nätt liten tripp Umeå-Österrunda på ett dygn och hämtade hem vårt shettissto som varit hos Maxmer i sommar.

Har i efterhand förstått att det var  du som har stuteri Qveiars som jag träffade på vet kliniken i Heby med den Kaspiska hästen

StuteriQveiar
0

#6 Ja, jag var dit med min bror och den tjej som ska ha brorsans Kaspiska 3-års valack. Det är alltid intressant med operationer och dylikt om man kan få möjlighet att vara med.

Här var det helt klart kallare idag igen än igår. I förrgår hade vi också ganska kallt. Hösten närmar sig med stormsteg, och löven börjar få många läckra färger igen. Det myckna regnandet har gjort det så geggigt, och jag avskyr gegga (vilket jag förstår att många gör med mig…Glad)

I övrigt ser det ut att bli en ganska vacker dag. Ska ta och gå ut och gå med någon av hästarna bara för att njuta av vädret…

Ha det bra!

Odena
0

God förmiddag. Här på Gotlandregnar det och det är riktigt höstigt. Själv är man ledig från skolan idag :) Riktigt skönt med sovmorgon :) Har kollat startlistorna till på Lördag och båda damerna har chans att plocka en bra placering bara dom håller sig i skinnet ;)

Ha en fortsatt bra dag :)

Miii4
0

God Morgon, idag är en sån där alldelles vanlig dag :)
Tråkigt väder, tråkiga skaer att göra osv, ska köra hästarna ikväll. Träningen är verkligen si och så med dom nu, men dom presterar ändå toppen :)

#5 Haha jotack jag vet, lugnande medel är farliga saker ;). 
En halv shettisdos räcker till vår maxade russvalack.

Asagard
0

Spöregnade i morse när jag vaknade. Ringde vet. för att beställa tid för besiktning, ringde jobbet och bad om ledigt i morgon, ringde grannen för att förvarna att vi åker till fastlandet ifall något händer och sen ringer Robban. Wille har rymt ur sin hage - nu igen. *morr* Fick koppla på transporten och köra ner och hämta honom, Winna och Wilhma. Hade ändå tänkt göra det idag, men inte så tidigt på morgonen och dessutom i spöregnet. Hade en chans att få på Wilhma en grimma - och jag misslyckades. Så det var bara till å lasta Wille och Winna och sen vänta. Vänta, vänta och vänta. Till slut gick Wilhma på. Det var jätteläskigt, men vad gör man inte för att komma till mamma! :-)

Hem och släppa ut hästarna och sen in med Camillo så han hinner torka upp lite innan vi ska åka! Bara hoppas att det inte börjar blåsa också!

Ha det gott allihop! Åter på torsdag igen! :-D

[Croneld]
0

God dag! Nu är hösten här på riktigt. Man vet inte från en dag till en annan vad hur man ska klä sig. Helst skulle jag vilja fortsätta med sandaler ett tag till. Har fortfarande inte börjat med strumpor och har öppen tå på skorna.. Kanske dags att ändra vanorna.

Ha det gott!

StuteriSolo
0

Igår snöade det i Arjeplog och Arvidsjaur, ca. 12 mil härifrån…. De fick ut och ploga.. På tal om höst alltså :) Vi har runt tio grader idag här vid kusten:)

Tittut
0

Jag hade nog inte klarat av att bo så långt norrut. Snö i september, nej, det låter inget kul för mig.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

dullen
0

#13 *fniss* ja men den blir inte långvarig snön alltså…, tycker våra vintrar här i norr kommer  senare och blir kortare, jag å min sida avskyr  när det plaskar o slaskr så jag skulle nog inte klara att bo söderut, utan snön ……. för mig får den gärna komma i slutet på oktober bara den ligger kvar.Skrattande

karisma
0

God Eftermoddag har nog alldrig skrivit så här sent någon dag. Ja hösten är här med fällande hästar slaskande hagar skitiga hundar men så färgglatt Idag har jag varit och fått medicin för borelia igen är så less på fästingar vad de ställer till med. Får nog gå på en avelsrådgivning för di små djuren hur man får dem sterila  Ska kasta i mig lite mat sedan till stallet innan det är kolsvart Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus