Oddny 4234
Har frågat överallt och frågar igen.. Letar efter information och släktingar till ett sto jag kör.
Hon är född på Lojsta hed 2000, E. Juventus 468 U. Olga 2498. Frysmärkt 001. Hon är premierad som 3åring med 43 p. Har efter det inte gjort något vad jag vet tills hon kom till Pelle Telhammar där hon nu står.
Jag har kvalat henne och gjort en start på travet, meningen är att det ska bli fler.
Letar efter bilder på henne själv som yngre, syskon, hennes föräldrar och allt möjligt är av intresse men främst på hennes mammas sida då den för mig är helt okänd. Olga är e. Chaplin u. Olli.
Vet också att hon har ett helsyskon vid namn Binki Boy f. 1998, vore kul att veta vad han har gjort.
//Mickan (foto: Linnea Forss)
//Mickan

Oddny har en förnämlig stamtavla. Hennes möderne kommer från Fanny Sjöberg, som var en mycket känd russuppfödare. Om du kan få tag i boken "Vildrussen", kan du läsa om Oddnys förfäder. Boken handlar om Fanny Sjöberg som barn.
Olga 2498 är även mor till den ELIT-premierade hingsten Nomad 424 samt Ilead 501.
Om du vill läsa mer om vilka som är släkt med Oddnys kan du gå in på "Blå Basen" på SHs hemsida. http://sh.freefarm.se/sh/
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Joo har vart inne där :) kanonsida :D vet du hur man kan tänkas få tag på den boken? har själv ingen aning:S
//Mickan

Du skulle kunna prova på biblioteket. Jag har för mig att hon hette Rudolfsson hon som skrev den. Jag tror att det är samma författare som till böckerna om Vitnos.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

okej :) då ska ja åka förbi i veckan :D
//Mickan

Här är en bild på Oddny!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Puttar!
//Mickan