Godmorgon tisd 4:e nov
Godmorgon alla russälskare :)
Vi har hamnat i en riktig regnperiod, men igår lyckades jag pricka in lite löshoppning mellan skurarna. Jag är lat så jag löshoppar stora hästen och russet samtidigt - när det är låga höjder så går det utan problem. Russet får vara lite draghjälp = hare åt den stora "hariga" hästen ;)
Man tager vad man haver (eftersom jag inte har några hinder än)- Jag had sågat itu ett par trägrindar som tidigare ägarna använt för att stänga inne sina hundar inne i huset. så jag hade tre sektioner som var ca 50cm höga- ca 1m långa. Börjde med att ställa dem som "hinderstöd" och lät hästarna springa emellan - Stora hästen som varit iväg på ett par pay & jump behöver lite miljöträning :) Sen en pressening mellan som inte var några problem - märks att jag övat tidigare på "vattenmatta". Bytte sen ut presseningen mot grindarna som jag pallade upp med vedstockar. Russet hoppade utan att tveka - de stora hästen tvärstannade och vände :) hon hoppade efter lite övertalning - stoora språng - ungefär som om hon trodde det var en vattengrav :) Det blev en hel del bock och brall mellan omgångarna och flåsigt värre.
Kom gärna med tips på annat man kan använda för att göra ofarliga men lite tittiga hinder :) - ex tunnor … hänga tyg på bommar … osv.

God kväll i landet!
Kallt och blåsigt nu, varmt och stilla igår. Omväxling förnöjer! Varit på resande fot hela dagen, och haft ridlekis och kvällsfodrat hemmahästarna. Har hittat en chipmärkare, så fölen får sina chip i rättan tid(nu har deras päls vuxit tillbaka så de borttappade tecknen och virvlarna syns igen) Nu är det dags att elda litet inne, och kanske äta en bit mat också.