Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 484 ggr
StuteriSolo
1

Godmorgon 14-10-24

God morgon i landet!

Det stormar ute, det har snöat hela natten och under dagen ska det övergå till regn, det sr vi fram emot, eller inte… Det har kommit en 10-15 cm snö, och det blåser så vi har snö ända fram till ytterdörren!(Det är tre meter tak före)

Idag blir det fullt upp, kusinen från Enköping kommer upp och ska hämtas, och då ska vi passa på att handla litet i luleå, sedan får vi nog se hurdant väder det är om vi ska ut med några hästar…

Men jag gissar att jag måste köra en bal till hemmahästarna, det är två russton med varsitt föl, och de äter nu upp en bal på fem dagar. Resten av flocken är sju hästar, varav två stora, de äter upp en bal på 5-6 dagar… Men de går kvar i sommarhagen och det finns gräs att knapra på om man orkar krafsa fram den under snön, vilket de verkar göra.

karisma
0

Morgon på er Man kan tro att det är - ute så kallt när det blåser +7 är det Idag köra hem ett lass spån och ta hem de sista hästarna från sommarhagen Sedan blir det tv mys till kvällen

Ta hand om er  där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

sandra75
0

Godmorgon, blött och regnigt. Igår tömkörde jag russet. Lite kommunikationsmissar gjorde att det blev piaff istället för samlade galoppfattningar :o :) Tja vad ska man säga, hon har väldigt lätt för att samla sig, vid något tillfälle när hon taggade inför en galoppfattning blev det nästan levad. hon satte verkligen under sig bakbenen!

Ibland undrar man om de är schitzofrena, från lugn sävlig ponny med alla fyra i backen & bara intresserad av mat,  till eldig energisk krutmaskin med en arbetsvilja som heter duga. ❤️

Lena90
0

God kväll. Varit skola idag så har inte hunnits så mycket med hästarna. Var och hälsade på Trymod igår. Läkningen efter kastreringen för lite mer en vecka sen går bra. Är lite svullen men ingen feber så det är positivt :) Nu blir det idol 🥳

Ha en bra kväll på er :)

Carpe diem!