Bandit är död
Bandit avlivades igår morse. Han var 29år gammal och hade väldigt dåliga tänder. Detta gjorde att han fick kolik, och denna gången släppte det inte med vanligt kramplösande.
Bandit hade själv ett rekord på 1,53,1, han har lämnat 6 avkommor som gått 2,00,0 eller fortare. Snabbaste avkomman är Bom Bom 1,49,4 . Två av hans ankommer har tävlat lite hoppning och en har gått körtävlingar.
Bandit var även mkt bra på att hoppa. Han löshoppade 150cm, men vägrade att hoppa över 80cm med ryttare. Han gillade inte att bli riden, men om ryttaren klarade sitta kvar de första fem minuterna accepterade han det. Men han gick aldrig iform med ryttare på ryggen trots att han nästan alltid gjorde det när han blev körd.
Bilden är från i våras, då han gick ett byggdelopp på Tomelilla. Foto Kajsa Lindsjö
Det finns nog inte många som glömt Bandit om de träffat honom. Det var en mycket speciell häst. Det var den häst jag var mest fäst vid, han var en på miljonen.
Jag kommer aldrig få en sådan häst igen. Men jag får väl vara glad att jag fick ha nöjet av honom i 27½år.
Beklagar sorgen. 🌺
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.

Sorgligt!
Men vad tråkigt. :(
❤️ Beklagar sorgen! Förlorade mitt russ i början av sommaren så jag vet hur det känns 💔